Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,481   Posts: 1,542,703   Online: 838

Page 1 of 13 123456711 ... LastLast
Results 1 to 10 of 123
    hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Dokawinkel - bar en boos...!

Onlangs, ongeveer 6 weken geleden, wat filmmateriaal besteld bij deze klup en daarna nog diverse malen kontakt gehad waar ze toch blijven met de spullen.
    Telkens weer een andere K-smoes en beloven dat ze zodra ze meer weten terug zullen bellen, ho maar.
    Vorige week donderdag weer gebeld en het verhaal was dat ze vrijdag toevallig met Ilford mensen een gesprek hierover zouden hebben. Werd me duidelijk toegezegd dat ze vrijdagmiddag even zouden bellen over de resultaten.
    Nu er woensdagmorgen nog geen reactie is gekomen heb ik wéér zelf kontakt opgenomen en daarvan zakte mijn broek helemaal af. We hebben u geprobeerd te bellen maar u was waarschijnlijk al weg. Ha, ha, mijn telefoonsysteem registreert elk telefoontje, dus niks. Gewoon leugens. Ik heb de opdracht geannuleerd en verzocht onmiddellijk de stornering te regelen. Zal mij benieuwen hoe lang dat op zich laat wachten. Ik bereid me alvast voor op de meest gehoorde smoezen, het is al overgemaakt hoor kan elk moment komen....
    Ik denk dat we deze klup niet als een serieuze aanbieder moeten zien en thuis hoort in de kategorie van Puffelen...
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    35mm RF
    Bedankt voor de waarschuwing. Ik heb zelf erg goede ervaring met Wolt ze leveren altijd lekker snel en houden zich aan gemaakte afspraken. En inderdaad van Puffelen is al heel lang een aflopende zaak in ieder geval wat doka materiaal betreft.

willem's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Van Puffelen ? Wellicht was uiteindelijk het assortiment uitgedund, maar nog nooit een probleem mee gehad, integendeel.

Dokawinkel is idd traag met de levering en reageren.

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    filmmateriaal besteld bij deze klup
    Een club die zich dokawinkel noemt en een EOS20D verkoopt )
    Das Licht macht dem Denker und Forscher die meiste Freude. (from Swiss farmhouse)

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Een club die zich dokawinkel noemt en een EOS20D verkoopt )
    Ik had inderdaad beter moeten weten...
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Quote Originally Posted by willem View Post
    Van Puffelen ? Wellicht was uiteindelijk het assortiment uitgedund, maar nog nooit een probleem mee gehad, integendeel.
    Twee keer te maken gehad met van Puffelen, jaren geleden:

Boekje zonesysteem: nooit geleverd en na een hoop gezeur geld teruggekregen.

Printwasher van Nova: zou eindeloos gaan duren, want ze hadden net een bestelling geplaatst (maar er was niets op voorraad in de winkel). Ik mocht volgens Van Puffelen niet rechtstreeks bij Nova bestellen, want zij waren distributeur.

Bij thuiskomst Nova gebeld. Kon prima rechtstreeks bestellen en betalen en binnen een aantal dagen had ik de washer in huis. Perfecte service en zelfs goedkoper inclusief verzendkosten (via een koerier) dan bestellen in Nederland.

Tja, dan ben ik er wel klaar mee.

Anne Marieke
    Last edited by argentic; 05-28-2008 at 07:39 AM. Click to view previous post history. Reason: quote gerepareerd

willem's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Los van het feit dat het lang geduurd kan hebben, kan ik me wel een beetje voorstellen dat Van Puffelen, wanneer die inderdaad de toenmalige distributeur van NOVA was, klanten dan niet kan adviseren om zelf de spullen bij Nova te bestellen..

een ervaring die ik had:

ik was naar Den Haag gereden en zo stom om mijn portemonnee te vergeten. kon zonder problemen alles alvast meenemen. kreeg zelfs een bedrag mee uit de kassa voor het geval ik met mijn toenmalige oldtimer zonder benzine kwam te zitten (meter was stuk)..Later per overschrijving betaald.
    Last edited by willem; 04-09-2008 at 06:56 PM. Click to view previous post history.

Shooter
    4x5 Format
    De winkel van van Puffelen bestaat niet meer. Volgens lijkt 't op schoppen tegen een dood paard. Wat vervelender is doordat zoveel lokale adresjes niet meer bestaan waarbij je je zaken met een mens van vlees en bloed kunt regelen zijn we nu aangewezen op een nieuwe generatie internet winkels. Het wordt nu dus onderscheid maken tussen 't kaf en 't koren. Bij 't gebrek aan kunnen zien wat er achter een webpagina werkelijk schuil gaat is informatie via een forum als dit heel verhelderend. De dokawinkel is voor mij duidelijk geen optie. Het lijkt er op dat ze evenmin als de plaatselijke fotoboer een redelijk assortiment op voorraad hebben, dus wat mij betreft schiet ik daar niets mee op.

Voor spullen die ten oosten van ons gemaakt worden lijkt 't bedrijf uit Ravenstein ondanks ongebreidelde reclame wel betrouwbaar. Voor van westelijke origine heb ik nog geen goede nederlandse internetwinkel ontdekt. Voorlopig dus gewoon bellen naar een paar adresjes waarvan ik weet dat ze betrouwbaar leveren. Dat heeft ook wel wat dat je een mens aan de lijn krijgt voor je bestelling. Alleen prijzen vergelijken is dan moeilijker. Maar ik weet dan in ieder geval of ze 't daadwerkelijk in voorraad hebben. Iets kopen en betalen wat er helemaal niet is vind ik wel heel erg virtueel.

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Quote Originally Posted by willem View Post
    Los van het feit dat het lang geduurd kan hebben, kan ik me wel een beetje voorstellen dat Van Puffelen, wanneer die inderdaad de toenmalige distributeur van NOVA was, klanten dan niet kan adviseren om zelf de spullen bij Nova te bestellen..
    Er is een duidelijk verschil tussen 'adviseren' en 'voorliegen'. Volgens die man bij Van Puffelen was het voor mij onmogelijk in Engeland te bestellen, omdat hij distributeur was voor Nederland. Eén telefoontje leerde dat dit wel degelijk kon, graag zelfs.

Anne Marieke

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    De winkel van van Puffelen bestaat niet meer. Volgens lijkt 't op schoppen tegen een dood paard.
    Ik wist niet dat die winkel niet meer bestaat.

Overigens kan ik je van harte Foto Mayr aanbevelen. (Internet)winkel in Duitsland, die razendsnel levert en het meeste op voorraad heeft. Je kunt er zelfs spreken met mensen van vlees en bloed, als je tenminste een woordje Duits spreekt

Anne Marieke

Page 1 of 13 123456711 ... LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin