Switch to English Language Passer en langue franÁaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,921   Posts: 1,584,864   Online: 1057

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 13 of 13
    Philippe-Georges's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by elbuveli2ETHPY View Post
    hallo,een vraagje,zijn die stoffen,om zelf een ontwikkelaar in elkaar te knutselen,nog wel verkrijgbaar,en zo ja,waar?

Ruud.
    Ja dat zijn ze, ofwel bij www.sigmaaldrich.com , bij de groothandel voor de voeding zoals bakkerijbenodigdheden (Vit-C, Bicabonaat, Citroenzuur en soms NaOH) ofwel bij de atotheek waar ze o.a. Phenodine, Borax, Natrium Bisulfiet en Pyrocatechol in de zalfjes draaien en zelfs bij de drogist waar soda en zelfs zwavelzuur te verkrijgen is. Natuurlijk spreek ik voor de situatie in BelgiŽ...
    Ik heb zelfs nog Natrium Sulfiet via een beenhouwer gekocht, zij gebruiken dat tegen de verkleuring van het vlees... Zeker 75% van de fotochemikaliŽn worden frekwent in de voedingsindustrie gebruikt, kijk maar eens in de tabellen van de EEG waar de producten in geregistreerd zijn, wat dacht je van de E524 in de koekjes en de olijven en de E221 in de witte wijn?

Santť,

Philippe
    "...If you can not stand the rustle of the leafs, then do not go in to the woods..."
    (freely translated quote by Guido Gezelle)

PS: English is only my third language, please do forgive me my sloppy grammar...

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    In NL is Natrium Sulfiet in vleesprodukten (o.a. filet american) niet meer toegestaan en dacht zelfs in de EU verboden.
    Begin nu toch te twijfelen of mijn weekendje aan BelgiŽ wel zo gezond is geweest .
    Overigens word of is het bijna onmogelijk nog bij de apotheek losse chemie te verkrijgen. Enkele jaren geleden deden ze daar nog minder moeilijk over. Denk dat het lastig voor ze is.
    Doorgaans bestel ik het hier http://www.tshirtflock.de/fotomayr/p...emie-druck.pdf
    Kijk op pagina 17.
    harry

Release, the best you can do...

Philippe-Georges's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    In NL is Natrium Sulfiet in vleesprodukten (o.a. filet american) niet meer toegestaan en dacht zelfs in de EU verboden.
    Begin nu toch te twijfelen of mijn weekendje aan BelgiŽ wel zo gezond is geweest .
    Vandaar dat ik het bij die beenhouwer kon kopen natuurlijk, hij had het, na het verbod, gewoon over (een emmer van 10 kg!).
    Overigens worden, o.a. dankzij de globalisering, overal (ook in NL, zoals Ascorbinezuur = E300 in het bier ) chemicaliŽn toegevoegd aan de voeding.
    Maar vergeet niet dat alle toevoegingen die minder dan 1%/volume bedragen niet moeten vermeld worden op de verpakking. Zo kan het dat door de accumulatie van verschillende chemicaliŽn, minder dan 1%, een nieuwe "product" ontstaat, wat ze juist nodig hebben, met een totaal van meer dan 1%/volume en het moet niet vermeld worden.
    Maar ja, we dwalen weer af...

Veel geluk, Ruud, op je zoektocht!

Philippe
    "...If you can not stand the rustle of the leafs, then do not go in to the woods..."
    (freely translated quote by Guido Gezelle)

PS: English is only my third language, please do forgive me my sloppy grammar...

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  ó   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin