Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,224   Posts: 1,532,650   Online: 854

Results 1 to 4 of 4
    Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49

Eukobrom gebruikers in NL?

Kennis van mij had eukobrom poeder gekregen en is hiermee gaan ontwikkelen.

Indien je een foto ontwikkeld met am6006 dan is na 1-2 minuten het proces tot staan gebracht. Er gebeurd niet veel meer...

Bij eukobrom echter, blijft de ontwikkeling veel langer doorlopen en kan je uit bv een witte lucht toch nog doortekening krijgen door deze 8 min te ontwikkelen.

Shooter
    4x5 Format
    In de loop der jaren zijn er bij mij wel een paar honderd liter eukobrom door gegaan. Vooral in combinatie met centrabrom. Op het moment gebruik ik voornamelijk multigrade chloor - broom papier en hierbij vind ik dat eukobrom een niet zo'n mooie toon geeft. Een beetje te veel een koeltoon ontwikkelaar voor mijn smaak. En is bij een multigrade papier de noodzaak voor 2 ontwikkelaars weggevallen.

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Gary,

Drink jij dat spul?

Het klinkt heel raar, maar ik krijg steeds meer het gevoel dat oude papieren/oude ontwikkelaars etc. een beter resultaat opleveren dan het moderne spul. In de moderne tijd is eenvoud belangrijker dan kwaliteit....

Shooter
    4x5 Format
    Drink jij dat spul?
    Nee, maar na +30 jaar doka gaat er toch wel wat door heen. Mijn doka collega hier in Nijmegen vond dat hij wat weinig papier op voorraad had, nog "maar" 800 vel 30 X 40. Goed voor nog 3/4 jaar.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin