Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,002   Posts: 1,524,445   Online: 1038

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 17 of 17

Shooter
    Medium Format
    Weet iemand trouwens wat er met (de site van) fotohuis rovo gebeurd is? Momenteel is de site offline.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Willie Jan View Post
    Ik heb een gesprek met zijn vrouw gehad.
    Ja, zie je nou wel als je de persoonlijke charmes in de strijd moet gooien om iets gedaan te krijgen moet ik afhaken. :rolleyes:
    harry

Release, the best you can do...

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by VincentM View Post
    Hoi,

Ik woon in Rotterdam mestaal koop ik mijn chemie en papier in Frankrijk maar mischien kan ik het vinden in nederland (Rotterdam, Amsterdam Den Haag)?
    Weten jullie waar??? Ik heb Ilford Hypam en Ilford MG FB 50x60 nodig...
    Foto Den Boer in Amsterdam is denk op dit moment een van de best gesorteerde winkels qua analoog. Ze hebben vele maten papier (Ilford en Kentmere) en verschillende chemie op voorraad in de winkel en veel tweedehandsspullen voor analoog (doka en camera's).

De winkel zelf oogt van buiten (en binnen) wat rommelig en obscuur, maar ze zijn zeer aardig, helpen je goed, en het gaat uiteindelijk natuurlijk om wat ze hebben liggen.

Zie voor het adres de website onder Contact (ze zitten aan de rand van het stadscentrum, dus goed bereikbaar):

http://www.fotodenboer.nl/

Een andere goede winkel in Amsterdam is Foto Nivo Schweitzer, maar die hebben minder wel minder liggen (behalve wat meer keus in LF formaat film):

http://www.nivo-schweitzer.nl/

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by MF-Peter View Post
    Weet iemand trouwens wat er met (de site van) fotohuis rovo gebeurd is? Momenteel is de site offline.
    Dat is inderdaad vreemd, zelfs geen kleine mededeling dat ze met iets als een website upgrade bezig zijn... misschien is Robert op vakantie en is ongelukkerigerwijs de website / server plat gegaan?

VincentM's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Argentic,

Als je mischien weet, In Parijs, kan je alles vinden bij Artista of Prophot of Sels d'Argent.

Maar nu heb ik en andere vraag: is dat mogelijk om chemie voor Ansco 70 maken te kopen hier in Nederland?

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Hoi Vinvent,

Prophot en Sels d'Argent kende ik. Prohot is sinds mensenheugenis dé fotovakhandel van Frankrijk. En van Sels d'Argent ben ik niet erg onder de indruk. In dezelfde straat als Prophot heb je ook nog JiPé Labo. Ze zijn alledrie niet goedkoop.

Arista kende ik wel maar niet in Frankrijk. Waar zitten die? Ik neem aan dat het een dochterbedrijf is van Freestyle?

In Ansco 70 zit niks ongebruikelijks. Hydrochinon, Kalium Metabisulfiet, Kaliumbromide, en Natriumhydroxide (gootsteen-ontstopper). Allemaal stoffen die gebruikelijk zijn in de analoge fotografie.
    Last edited by argentic; 09-13-2008 at 03:08 PM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    35mm
    Quote Originally Posted by Willie Jan View Post
    Ik zie heel veel interessante spullen op deze site, maar zijn de verzendkosten écht zo hoog (circa 80 euro voor wat chemie en film)?

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin