Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,672   Posts: 1,481,824   Online: 1135

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 12 of 12
    argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Ja, een filter is altijd goed. Maar waarom niet gewoon een 5 liter jerrycan gedemineraliseerd water gehaald in een winkel voor auto-benodigdheden? Voor een paar euro bespaar je jezelf een heleboel gehannes.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Niet elk filter is goed. Een filter met grote gaten is als een vergiet of trechter. In die categorie zou ik de Brita willen classificeren. Als je ziet hoe snel het water daar door loopt, dan is er in ieder geval eerder sprake van enige adsorptie (geen absorptie) dan filtrering. Het is dan een valse zekerheid die je introduceert. Ook is de Brita een mogelijk bron van vervuiling bij alle volgende keren dat je deze gebruikt met hetzelfde filter (o.a. schimmels) .
    Voor bijna alle toepassingen in de doka is een koffiefilter dik voldoende. Die gooi je weg na elk gebruik. Je hebt dan wel geduld nodig...
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin