Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,290   Posts: 1,535,379   Online: 808

Page 3 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast
Results 21 to 30 of 70

Thread: Amaloco?

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by Ruud View Post
    Ik zal hem maandag eens bellen.

ruud
    de site van rovo is uit de lucht?

Shooter
    Medium Format
    1.Telefoon wordt niet opgenomen ,antwoord app staat aan

2. bij website komt het volg.
    This is the Plesk™ default page

If you see this page it means:

1) hosting for this domain is not configured
    or
    2) there's no such domain registered in Plesk.

Shooter
    Medium Format
    MACO antwoord op E-mail van mij als volgt :

Amaloco / kompatibel mit / Schnellsuche im Shop-Artikelnummer

AM74 / Rollei RHS (ehemals LP-SUPERGRAIN) / RHS11+RHS12
    AM1001 / Rollei RPW (ehemals LP-BROM 1) / RPW11 + RPW15
    AM2002 / Agfa Neutol NE / APNE41 + APNE45
    AM3003 / Rollei RPN (ehemals LP-BROM 3) / RPN12 + RPN11 + RPN15
    AM4004 - siehe AM2002
    HC30G / Rollei RHC (ehemals LP-HIGH CONTRAST) / RHC11 + RHC15
    S-10 / Rollei Citrin / RCS12 + RCS11 + RCS15
    T60 / Rollei Selenia VERSION II / RSE12V / RSE11V
    H10 / Rollei Wetting Agent / RWA22 + RWA21
    X55X56/ Rollei RXA (ehemals LP-FIX SAUER) / RXA12 + RXA11 + RXA15
    X88/X89 / Rollei RXN (ehemals LP-FIX NEUTRAL) / RXN12 + RXN11 + RXN15
    X55 / Maco ecofix ("Sparschweinversion"- trotzdem hoch konzentriert) / EPX11

Alle Rollei und Maco Fotochemikalien obiger Auflistung werden frisch produziert und
    sind (weitestgehend) kompatibel zu den Amaloco-Produkten.

Ich verwende das Wort "weistestgehend" bewusst, um deutlich zu machen, dass
    die Wirkweise der Rollei Chemie nahezu gleich ist, jedoch die Produktion bereits z.T.
    seit vielen Jahren völlig unabhängig von der Amaloco-Produktionsstätte in Ommen/Holland
    erfolgt.
    Gruss Hartmuth Schroeder http://www.macodirect.de Team

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Willie Jan View Post
    Ziet er wel naar uit.

Ik weet dat Robert op een bepaald moment een nieuwe baan had gekregen in de halfgeleider industrie. Dat betaalt ongetwijfeld beter dan het achterhoede gevecht van de analoge fotografie. En helaas heeft hij met zijn uiterst agressieve verkoopmethoden heel veel (potentiele) klanten weggejaagd. Jammer, want de spoeling van analoge aanbieders wordt op deze manier wel steeds dunner.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

kraker's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Quote Originally Posted by Willie Jan View Post
    Goh ja. Ik heb minder dan twee weken terug nog gekeken, en toen was het nog 'business as usual'. Als dit definitief is, dan is 't wel erg onaangekondigd.

shuttr.net
    -- A sinister little midget with a bucket and a mop / Where the blood goes down the drain --

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    AM1001 = Agfa Neutol WA = Tetenal Neutraltype= Ilford ID-78
    AM2002 = Agfa Neutol NE = Tetenal Eukospeed
    AM3003 = Tetenal Eukobrom
    AM4004 = Ilford Multicontrast
    AM5005 = Ilfospeed 2000 TL
    AM6006 = Kodak Dektol = Ilford Bromophen = Ilford Multigrade
    AM7007 = Ilfospeed 2000 TL
    AM8008 = Neutol Plus

Deze kwam ik op apug ook nog tegen.

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Overigens wordt het weer steeds interessanter om in de usa te bestellen.
    nu kost een rol 120 fuiji acros omgerekend 2,12 ($2,99) bij freestylephoto.
    en de dollar zakt nog verder weg....

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Willen we nog zeker en lang kunnen genieten van onze hobby en ons niet in allerlei bochten moeten wringen om aan materiaal te komen zou ik willen pleiten de nog bestaande kanalen in NL te gebruiken. Waarom?
    Doordat we deze steunen houden ze het langer vol om ons van materiaal te voorzien.
    Wolt (www.fotoworld.nl) in Zwolle is zo'n man die er alles voor doet om benodigde materialen voor traditionele fotografie in zijn assortiment te houden. In plaats van over de grenzen te kijken (maak ik me ook schuldig aan) kunnen we beter deze zaken overeind houden. Ben er inmiddels wel achter dat over de grenzen kopen in eerste instantie voordeliger lijkt maar achteraf valt dat in vergelijking met hier nogal tegen als je een eerlijke reken sommetje maakt. Uitzonderingen natuurlijk daar gelaten. Tevens heeft het me geleerd dat indien er zich zo een groot prijsverschil voordoet er met de NL-shops wel valt te praten. De laatste tijd heb ik regelmatig bij bovenstaand adres besteld en dat is me prima bevallen. Hij neemt ook de moeite om iets voor je uit te zoeken zonder allerlei zwets verhalen op te hangen. En niet onbelangrijk hij staat niet alleen op "zenden" als je begrijpt wat ik bedoel...
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Willen we nog zeker en lang kunnen genieten van onze hobby en ons niet in allerlei bochten moeten wringen om aan materiaal te komen zou ik willen pleiten de nog bestaande kanalen in NL te gebruiken. Waarom?
    Doordat we deze steunen houden ze het langer vol om ons van materiaal te voorzien.
    Wolt (www.fotoworld.nl) in Zwolle is zo'n man die er alles voor doet om benodigde materialen voor traditionele fotografie in zijn assortiment te houden. In plaats van over de grenzen te kijken (maak ik me ook schuldig aan) kunnen we beter deze zaken overeind houden. Ben er inmiddels wel achter dat over de grenzen kopen in eerste instantie voordeliger lijkt maar achteraf valt dat in vergelijking met hier nogal tegen als je een eerlijke reken sommetje maakt. Uitzonderingen natuurlijk daar gelaten. Tevens heeft het me geleerd dat indien er zich zo een groot prijsverschil voordoet er met de NL-shops wel valt te praten. De laatste tijd heb ik regelmatig bij bovenstaand adres besteld en dat is me prima bevallen. Hij neemt ook de moeite om iets voor je uit te zoeken zonder allerlei zwets verhalen op te hangen. En niet onbelangrijk hij staat niet alleen op "zenden" als je begrijpt wat ik bedoel...
    25 jaar geleden bestelde ik al bij wolt. En ik hoop dat in de toekomst ook te kunnen doen. Goede servies , scherpe prijs. Niet perse de altijd de goedkoopste, maar dat hoeft van mij ook niet. Een bedrijf wat vlot uit voorraad kan leveren en waar ik ook eens een kleine bestelling kan doen.

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Wolt (www.fotoworld.nl) in Zwolle is zo'n man die er alles voor doet om benodigde materialen voor traditionele fotografie in zijn assortiment te houden.
    Bedankt voor de tip, dat adres kende ik nog niet. Heeft als enige van de weinige in Nederland ook Kentmere papier. Ken verder alleen Foto den Boer in Amsterdam die dat ook nog heeft, maar wellicht dat er nog anderen zijn.

Altijd handig om nog een extra adresje achter de hand te hebben voor als er weer een bedrijf in de fotografische branch omvalt.
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Page 3 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin