Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,496   Posts: 1,571,425   Online: 1120

Page 4 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast
Results 31 to 40 of 70

Thread: Amaloco?

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    USA...

Ik wilde portra als 30m rol bij B&H bestellen (hier in West-Europa is zo'n rol duurder dan de 18 135er rolletjes...)

De de rol kost 58 $, verzendkosten bedragen 41 $... Als ik dan nog rekening hou met de duitse douane word dat niks. (Ik heb geen idee hoeveel minder de verzendkosten per stuk zouden worden bij een grotere bestelling.)
    Last edited by AgX; 12-18-2008 at 05:24 AM. Click to view previous post history.

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by AgX View Post
    USA...

Ik wilde portra als 30m rol bij B&H bestellen (hier in West-Europa is zo'n rol duurder dan de 18 135er rolletjes...)

De de rol kost 58 $, verzendkosten bedragen 41 $... Als ik dan nog rekening hou met de duitse douane word dat niks. (Ik heb geen idee hoeveel minder de verzendkosten per stuk zouden worden bij een grotere bestelling.)
    als je 20% optelt bij het bedrag voor de douane dan weet je ongeveer wat het kost. Maar als de dollar weer richting 1.6 gaat, dan heb je die douane kosten er zo uit. Overigens heb ik pas 1x gehad dat ik moest betalen. Zolang je geen kamera e.d. besteld doen ze niet zo moeilijk onder de 300 dollar heb ik gemerkt.

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Willen we nog zeker en lang kunnen genieten van onze hobby en ons niet in allerlei bochten moeten wringen om aan materiaal te komen zou ik willen pleiten de nog bestaande kanalen in NL te gebruiken. Waarom?
    Doordat we deze steunen houden ze het langer vol om ons van materiaal te voorzien.
    Wolt (www.fotoworld.nl) in Zwolle is zo'n man die er alles voor doet om benodigde materialen voor traditionele fotografie in zijn assortiment te houden.
    Doet die wolt ook aan korting bij afname van meerstuks?
    bij de dokawinkel krijg ik bij afname van 3 dozen 24x30 kentmere pe behoorlijk korting (33,16 ipv 40,11).

Shooter
    4x5 Format
    Er staat op dit forum ergens een draadje dat de dokawinkel, wel is waar lage prijzen heeft, echter niet kan leveren als je daadwerkelijk besteld EN betaald. Betalen voor niets lijkt me extreem duur. En dan duurt het heeeeel lang voordat je je geld terugkrijgt. Nee ik koop liever bij een club die daadwerkelijk kan leveren. Een website met mooie prijzen kan iedereen wel maken.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    In eerste instantie gaat het mij erom dat het een betrouwbaar adres is en één die de spullen ook daadwerkelijk levert. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten kan ons in de toekomst nog wel eens duur komen te staan.
    harry

Release, the best you can do...

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    ik doe al enkele jaren zaken met de dokawinkel.
    In het begin hadden ze wat problemen maar ik heb er vanaf dat moment alleen maar goede ervaringen mee.
    Hij is nu ook nog aan het onderhandelen met foma.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Willie Jan View Post
    ik doe al enkele jaren zaken met de dokawinkel.
    In het begin hadden ze wat problemen maar ik heb er vanaf dat moment alleen maar goede ervaringen mee.
    Hij is nu ook nog aan het onderhandelen met foma.
    Mij daar niet meer gezien .
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    4x5 Format
    Ik meen me te herinneren dat iemand hier op dit forum film heeft gekocht uit verweg die door het stralen van de douane beschadigd was geraakt. Heb je daar nu geen kans op als je in de VS film besteld ?

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    Gary,

Dit onderwerp is vaak gediscusseerd (tenmiste met betrekking tot vliegtuig baggage). En ik geef toe, met die aanbevelingen van Kodak op de ene kant en die leden die beweren nog nooit problemen met internationaal verzending of luchtpost te hebben gehad ben ik behoorlijk in de war.
    Zou jij dit bericht terug kunnen vinden?

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Ik meen me te herinneren dat iemand hier op dit forum film heeft gekocht uit verweg die door het stralen van de douane beschadigd was geraakt. Heb je daar nu geen kans op als je in de VS film besteld ?
    Dat was uit Japan.
    Daar had ik fuji acros 4x5 besteld bij megaperls.
    na een half jaar gebruikte ik pakjes waar ik hele rare vlekken op het neg kreeg. niet alleen aan de rand maar ook midden erin.

Page 4 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin