Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,956   Posts: 1,522,869   Online: 1129

Page 5 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast
Results 41 to 50 of 70

Thread: Amaloco?

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Heb wel begrepen dat Amaloco destijds in Amsterdam is begonnen en daarna naar Ommen is verhuist.
    In dat geval zou Am dus Amsterdam kunnen zijn. Maar.. wat is dan "aloco"?
    Volgens google is aloco wwn kookboek uit de Congo. als je denkt fixeer te krijgen is het vermoedelijk een congolees brouwsel

Jed

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Leuk gevonden Jed.
    Maar denk dat er toch een andere betekenis aan toegekend moet worden.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Medium Format
    Zojuist vernomen dat de productie van Amaloco overgenomen is door TETENAL
    productie start in febr en is leverbaar in maart
    wordt geimporteerd door de Beukelaer ( Ilford )

Ruud.

kraker's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Quote Originally Posted by Ruud View Post
    Zojuist vernomen dat de productie van Amaloco overgenomen is door TETENAL.
    Ben benieuwd... Wordt het dan nieuwe wijn in oude flessen of oude wijn in nieuwe flessen? We zullen het vanzelf zien en merken. Was ik net aan de Ilford fixeer begonnen ...

(P.S.: vernomen, waar? Is er een URL? Of waren het de wandelgangen?)

shuttr.net
    -- A sinister little midget with a bucket and a mop / Where the blood goes down the drain --

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    tetenal heeft zelf een uitgebreide lijn van chemie.

betekent dit dat tetenal in het verleden altijd al amaloco heeft gebruikt met hun eigen label?

Shooter
    Medium Format
    Voorzover ik geinformeerd ben gaat tetenal alleen de zwart-wit chem van amaloco doen.
    of zij reeds in het verleden am. verwerkten is mij niet bekend
    laten we afwachten hoe het programma eruit gaat zien en hoe de prijzen liggen !!!!!!!!!!!!!!!!
    daar ben ik niet gerust op .
    AFWACHTEN .

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Persoonlijk weet ik niet of het "reviven" van Amaloco via Tetenal nu zo'n goed plan vind, hoewel ik altijd met veel plezier Amaloco producten (waaronder de toners) heb gebruikt.

Echter... de markt voor deze producten is al zo flinterdun in Nederland, dat het voor de laatste nog goed willende foto-winkeliers bijna onmogelijk wordt om nog fatsoenlijke bestellingen te doen. Veel fabrikanten (b.v. Ilford) eisen een minimumafname. Nu zijn er wel centrale inkooporganisaties voor de fotovakhandel, maar ook die wachten tot ze een minimumset van bestellingen hebben voor ze tot aanschaf overgaan.

Ergo, hoe meer producten er nog op de markt blijven, hoe kleiner hun aandeel, en hoe langer het duurt voor er weer opnieuw wordt besteld, tot op het punt waarop het gewoon onwerkbaar wordt, waar we al verdacht dichtbij zitten.

Liever had ik gezien dat men zich in Nederland op de import van de Ilford producten, of in ieder geval een andere nog werkzame fabrikant zoals Tetenal zelf, ging concentreren, dan nog weer een productenlijn met te kleine omzet in de lucht proberen te houden...
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Shooter
    4x5 Format
    Het is te hopen dat de markt groot genoeg is om voor 1 fabrikant 2 productlijnen er op na te houden.....

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Door het (tijdelijk) wegvallen van Amaloco ben ik een zoektocht begonnen om voor mijn RA4 chemie een vervanger te vinden. Met het nodige vallen en opstaan en hulp van Gary zijn we daar in geslaagd. Achteraf zijn we nog gelukkiger dan voorheen. Waarom? De nieuwe sapjes zijn stabieler van aard, mooiere zwarten (niet met een blauwzweem o.i.d.) en geven minder kleurdrift bij stevig gebruik. Duurzaamheid is ook een belangrijke factor gebleken. Eerst gisteravond een badge buiten gebruik gesteld waarmee ik al vanaf de kerst aan het werk was. Het andere gooide ik na elke sessie weg want de volgende dag weer opstarten ging meestal gepaard met een onbegrijpelijke kleurzweem. Tetenal kleurchemie zie ik zo-wie-zo om twee redenen niet zitten. Resultaat en kosten staan me tegen.
    B&W chemie van Amaloco heb ik nooit overwogen om te gebruiken, het waarom weet ik niet. Te lui waarschijnlijk om over te stappen.
    Ondanks deze misere een geluk bij een ongeluk.
    Last edited by hka; 01-28-2009 at 03:31 AM. Click to view previous post history.
    harry

Release, the best you can do...

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    *Onbevestigd*

Volgens mijn info gaat het hier over de duitse firma Fototechnik Suvatlar, een spin-off van Maco. Deze maken geheel of gedeeltelijk de chemie voor:
    moersch
    tetenal
    rollei
    en blijkbaar nu ook amaloco

-m-
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Page 5 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin