Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,198   Posts: 1,531,465   Online: 853

Page 6 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast
Results 51 to 60 of 70

Thread: Amaloco?

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Door het (tijdelijk) wegvallen van Amaloco ben ik een zoektocht begonnen om voor mijn RA4 chemie een vervanger te vinden. Met het nodige vallen en opstaan en hulp van Gary zijn we daar in geslaagd. Achteraf zijn we nog gelukkiger dan voorheen. Waarom? De nieuwe sapjes zijn stabieler van aard, mooiere zwarten (niet met een blauwzweem o.i.d.) en geven minder kleurdrift bij stevig gebruik.
    Nu doe ik zelf geheel niet aan kleurontwikkeling, maar toch maak je mij nu nieuwsgierig: waar haal jij je RA4 chemie nu dan vandaan?

Ik heb toch wel begrepen dat dit voor de particuliere markt in Nederland zowat onmogelijk is geworden (of je moet hele grote hoeveelheden afnemen). Dus wat gebruik je?

Die info kan voor de andere laatste personen die nog hun eigen RA4 ontwikkeling willen doen, ook nog zeer waardevol zijn!
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

mhulsman's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    B&W chemie van Amaloco heb ik nooit overwogen om te gebruiken, het waarom weet ik niet. Te lui waarschijnlijk om over te stappen.
    Ondanks deze misere een geluk bij een ongeluk.
    En dan ben ik wel benieuwd welke chemie je voor B&W gebruikt.
    --Mike

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Marc Leest View Post
    *Onbevestigd*

Volgens mijn info gaat het hier over de duitse firma Fototechnik Suvatlar, een spin-off van Maco. Deze maken geheel of gedeeltelijk de chemie voor:
    moersch
    tetenal
    rollei
    en blijkbaar nu ook amaloco

-m-

Het verband tussen Suvatlar en Tetenal zie ik niet.

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by mhulsman View Post
    En dan ben ik wel benieuwd welke chemie je voor B&W gebruikt.
    Ilford neem ik zo aan?... Maar ik moet zeggen dat je daarvan meestal alleen de Ilford Multigrade ontwikkelaar ziet staan, en stop en fix was meestal Amaloco. Hoop wel dat mijn vaste betere adressen in Amsterdam nu wel al in staat zijn om de Ilford vervangers daarvan te leveren, want hier in Haarlem is de Amaloco soep inmiddels wel echt op op dat gebied...
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    ik heb een testje gedaan met de eukobrom van tetenal tov amaloco 6006 en zie geen verschil in het resultaat. En vriend van mij vond dat je eukobrom langer doorwerkte dan de AM.
    Als je een rc print 8 min. laat doorontwikkelen zonder te schudden, komt de lichte partij nog verder op(meer doortekening).

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Neen, mocht je denken dat we die plas water met wat stofjes er in ver weg halen dan heb je het mis, alles gewoon in Nederland verkrijgbaar en met een goed en gratis advies erbij...
    Om het maar even eenvoudig te houden hier de antwoorden op de bovengestelde vragen;
    RA4 chemie is van Fuji Hunt. Sinds onze vraag naar een vervangend product heeft FH gemerkt dat er markt is voor een van hun producten. Vandaar dat zij nu ook, naast de E6 kit die ze al in NL in de lijst hadden staan, nu ook de zgn. X-Press kits voor RA4 en C-41 hier op de markt brengen. Deze kits waren in de UK al langer beschikbaar en voor JOBO DE maakten ze deze al onder private label. Leverbaar als je dat ook wilt weten via fotoworld.nl = Wolt.

Voor B&W gebruik ik voor FB voornamelijk Moersch Se6 en Sepia 1. Voor plastic PE gebruik ik Ilford MG.
    Stop = citroenzuur en snelfix is van Ilford en voor film meestal een eigen brouwsel TF3 dat door Jed gemodificeerd is.

Het zal duidelijk zijn dat veranderingen niet altijd ten nadele uitpakken. Terwijl de stelregel 'never change a winning team' ook niet altijd opgaat.

Als laatste voor degenen die nog niet zelf de eigen kleurenprints afdrukt is dit de kans om een mooier en beter resultaat te krijgen dan met inkjets mogelijk is. Daarbij is het ook nog simpeler dan B&W bijvoorbeeld.
    Doe je voordeel.
    harry

Release, the best you can do...

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format

Amaloco producten komen gedeeltelijk terug op de markt

Phototec in Duitsland heeft aangekondigd wat producten van Amaloco terug op de markt te brengen.

lijst:
    http://www.amaloco.nl/amal_d_info.htm

prijzen:
    http://www.phototec.de/catalog/index...acturers_id=17

kraker's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Quote Originally Posted by AgX View Post
    Phototec in Duitsland heeft aangekondigd wat producten van Amaloco terug op de markt te brengen.

lijst:
    http://www.amaloco.nl/amal_d_info.htm
    Dat is goed nieuws. Wel grappig (maar misschien reclametechnisch niet zo handig...) dat dit nieuws alleen achter het Duitse vlaggetje op de Amaloco site staat.

Als het overstappen niet bevalt, kan ik nog terug naar Amaloco.

shuttr.net
    -- A sinister little midget with a bucket and a mop / Where the blood goes down the drain --

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Voor diegenen die toch nog graag een tijdje met de Amaloco producten willen doorwerken: ik was laatst weer bij Foto den Boer in Amsterdam, en zoals ik al enigszins verwacht had, heeft hij zo'n beetje alle laatste voorraden chemie van Amaloco opgekocht. Bij elkaar toch al gauw een paar honderd liter volgens eigen zeggen...

Ik moest wel lachen toen ik eerst van een klein schap wat Amaloco spul pakte, en hij, nadat we een praatje hadden gemaakt, achter de toonbank een schuifdeurtje opende van een kast met nog eens tientallen flessen voorraad Amaloco.

Dus, wil je nog even door met je huidige chemie, dan weet je waar je moet zijn
    My website

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by Marco B View Post
    Voor diegenen die toch nog graag een tijdje met de Amaloco producten willen doorwerken: ik was laatst weer bij Foto den Boer in Amsterdam, en zoals ik al enigszins verwacht had, heeft hij zo'n beetje alle laatste voorraden chemie van Amaloco opgekocht. Bij elkaar toch al gauw een paar honderd liter volgens eigen zeggen...

Ik moest wel lachen toen ik eerst van een klein schap wat Amaloco spul pakte, en hij, nadat we een praatje hadden gemaakt, achter de toonbank een schuifdeurtje opende van een kast met nog eens tientallen flessen voorraad Amaloco.

Dus, wil je nog even door met je huidige chemie, dan weet je waar je moet zijn
    probleem wat je kan krijgen is dat de papierontwikkelaar al aardig aan de datum is...

Page 6 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin