Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,225   Posts: 1,532,664   Online: 811

Page 1 of 7 1234567 LastLast
Results 1 to 10 of 70

Thread: Amaloco?

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49

Amaloco?

Wilde ik X89 fixeer aanschaffen (5 liter kan) is deze niet meer leverbaar....

is er reeds iets bekend over amaloco en hoe of het verder gaat??

Shooter
    4x5 Format
    volgens mij is amaloco over en uit, en wordt het niet meer opgestart. Het wordt dus zoeken voor een alternatief. Voor fix lijkt me dat niet zo'n probleem. Desnoods heel makkelijk zelf samen te stellen.

kraker's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Willie Jan, je hebt deze thread gemist...

(Samengevat: http://www.amaloco.nl/amal_nl_info.htm )

shuttr.net
    -- A sinister little midget with a bucket and a mop / Where the blood goes down the drain --

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by kraker View Post
    Willie Jan, je hebt deze thread gemist...

(Samengevat: http://www.amaloco.nl/amal_nl_info.htm )
    ik ken die thread wel, maar ik had gehoopt dat er eind van het jaar iets bekend zou worden omtrent dit gebeuren.

Ik vind het een gemis mocht er niets meer gebeuren. Altijd zeer positief geweest over hun produkten...

kraker's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Quote Originally Posted by Willie Jan View Post
    ik ken die thread wel, maar ik had gehoopt dat er eind van het jaar iets bekend zou worden omtrent dit gebeuren.

Ik vind het een gemis mocht er niets meer gebeuren. Altijd zeer positief geweest over hun produkten...
    Daar heb je wel een punt. Er staat dat er "gesprekken [worden] gevoerd over de verplaatsing van de productie naar elders"; (hoe) zou dat afgelopen zijn, of zou dat nog steeds gaande zijn? Zullen we na het opdrogen van de voorraden een Amaloco 2.0 tegemoet kunnen zien?

shuttr.net
    -- A sinister little midget with a bucket and a mop / Where the blood goes down the drain --

Shooter
    4x5 Format
    Wat ik veel interessanter vind is te inventariseren wat de alternatieven zijn. Hopen dat het dode paard opstaat is niet zo realistisch. Voor mij wordt het denk ik wat betreft fix en stopbad zelf samenstellen. Papier ontwikkelaar naar ilford. Mijn film ontwikkelaar was al van kodak. Wat betreft kleur chemie hoop ik dat fuji-hunt in het ontstane gat (gaatje) stapt. Maar voor als nog verkopen die het in voor amateur gebruik wel in heel grote verpakkingen. Ra-4 bijvoorbeeld in 8 X 10 liter gebruiks oplossing.

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    voor fix kan je ook ilford gebruiken. Ik weet alleen niet of de ilford produkten net zo reukvrij zijn als die van amaloco.

kraker's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Wat ik veel interessanter vind is te inventariseren wat de alternatieven zijn. Hopen dat het dode paard opstaat is niet zo realistisch. Voor mij wordt het denk ik wat betreft fix en stopbad zelf samenstellen. Papier ontwikkelaar naar ilford. Mijn film ontwikkelaar was al van kodak. Wat betreft kleur chemie hoop ik dat fuji-hunt in het ontstane gat (gaatje) stapt. Maar voor als nog verkopen die het in voor amateur gebruik wel in heel grote verpakkingen. Ra-4 bijvoorbeeld in 8 X 10 liter gebruiks oplossing.
    Ik denk dat ik voor z/w papier overstap naar Ilford; voor filmontwikkelaar was dat al zo.

Toners? Ik heb de HARMAN Selenium staan, maar nog niet gebruikt; hoe dan ook is dat de enige toner in hun assortiment... Andere merken hebben meer keuze, blader bijvoorbeeld maar eens bij Mayr rond.

Wat betreft kleur... RA-4 heb ik nog nooit gedaan, ben ik eigenlijk met mijn gedeeltelijke kleurenblindheid ook niet van plan. C-41 en E-6 kits van Tetenal in 1-liter-verpakking vind ik dan wel weer aardig. Ik zou dolgraag nog eens Ciba/Ilfochrome proberen (en voorzie daar minder problemen met kleurenslechtziendheid, omdat je het origineel er naast kan houden...)

Tsja. Er zijn volop alternatieven voor z/w, hetzij bij andere leveranciers, hetzij uit het darkroom cookbook. Kleur is minder op de amateurmarkt gericht, het zijn vaak grote hoeveelheden, of juist weer erg kleine.

shuttr.net

Shooter
    Medium Format
    Er zijn toch genoeg alt

!.er is poeder bij tetenal voor 5 liter
    zie http://www.tetenal.co.uk/product_det...8&vlang_id=219

2 moersch is alkalisch ATS reukloos

en wellicht nog ander

ruud.

Shooter
    Medium Format
    tetenal bij foto Mayr

TETENAL - VARIO FIX POWDER - FÜR 5 LITER
    - FIXIERBAD

1 x 6,95 EUR
    1L=1,39 EUR
    inkl.gesetzl. MwSt
    zzgl.Versandkosten =5.00EUR

mögliche Lieferzeit 24h

voor ned helaas 10 euro verzendkosten

evt combineren ???

Page 1 of 7 1234567 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin