Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,856   Posts: 1,583,026   Online: 924

Results 1 to 9 of 9
    Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49

Fuji acros 4x5 sheet interesse?

Ik wilde informeren of er meer personen zijn die interesse hebben in fuji acros 4x5 sheet film (dus geen quickload).
    (Ik koop er nu acros op 120 spoel voor rond de 1,70 euro per stuk)

Via fujilab uk heb ik gevraagd of het mogelijk is om deze film op te nemen in het assortiment. Prijzen zullen in ieder geval lager zijn dan wat je nu betaald in duitsland e.d.

Zijn er mensen die interesse hebben om deze film te bestellen?
    Zij kunnen dan bekijken of het interessant is voor hen en voor ons.

Shooter
    4x5 Format
    Als ze in engeland weer nieuwe voorraden moeten inkopen uit japan zal het ook wel afgelopen zijn met de lage prijzen denk je niet ? En ze zullen de acros wel moeten inkopen, daar ze het nu niet op voorraad hebben. Maar je weet maar nooit als fujilab een onderdeel van fuji is kan het zijn dat ze hun prijspolitiek aanpassen om te kunnen concurreren met de in engeland gemaakte ilford produkten.

Voorlopig ligt er nog genoeg acros vlakfilm in mijn diepvriezer Maar als het voor een heel interessante prijs gaat maak ik nog wel wat ruimte vrij. Zo beroerd ben ik ook wel niet.

Shooter
    Multi Format
    @gary, ben je nu ineens helemaal om ik dacht dat Tmax de norm was bij jouw?

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by obelix View Post
    @gary, ben je nu ineens helemaal om ik dacht dat Tmax de norm was bij jouw?

Misschien heb je mijn uitleg hierover gemist in het draadje over favoriete combinaties film / ontwikkelaar

Shooter
    Multi Format
    Ik had dat draadje even niet gezien, chemie is niet zo mijn ding, heb je ontwikkel centrales voor is mijn opvatting.
    Maar vorig jaar bij ik meen de 2e bijeenkomst werd er gediscussieerd over acros in de trand van een veel te steile film omdat hij in het zwart snel dichtloopt. Nu schrijf jij dat hij zo mooie toonschaal heeft.

Licht dit weer aan het type ontwikkelaar en afwijkingen t.o.v. wat de fabrikant aangeeft?
    Ik heb wel begrepen dat hij niet in ilfo DDx moet worden gestop dan is het een ramp.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Met de T-Max heb ik ontzettend veel moeite gehad om tot een goede belichting en ontwikkeling te komen. Maar als het dan eenmaal goed zat dan spettert het beeld ervan af.
    Ook ik gebruik tegenwoordig liever de Acros. Allereerst omdat ie een mooiere (lees gelijkmatigere) toonschaal heeft over het gehele bereik. Vooral in het middengebied wint ie. En niet onbelangrijk hij is meer vergevingsgezind dan zijn evenknie.
    harry

Release, the best you can do...

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Willie Jan View Post
    Ik wilde informeren of er meer personen zijn die interesse hebben in fuji acros 4x5 sheet film (dus geen quickload).
    (Ik koop er nu acros op 120 spoel voor rond de 1,70 euro per stuk)

Via fujilab uk heb ik gevraagd of het mogelijk is om deze film op te nemen in het assortiment. Prijzen zullen in ieder geval lager zijn dan wat je nu betaald in duitsland e.d.

Zijn er mensen die interesse hebben om deze film te bestellen?
    Zij kunnen dan bekijken of het interessant is voor hen en voor ons.

Jawel. Ik ben zeer geinteresseerd in 4x5 Acros per doosje. Niet echter om het samen te bestellen, aangezien mijn pakketje naar Frankrijk zou moeten. Ik ken hier nog twee andere serieuze kanditaten voor deze film. Ik ben ook bereid om wat langer te wachten op mijn bestelling. Natuurlijk op voorwaarde dat de prijs interessant blijft.

De beste wensen,
    Wilbert
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by argentic View Post
    Jawel. Ik ben zeer geinteresseerd in 4x5 Acros per doosje. Niet echter om het samen te bestellen, aangezien mijn pakketje naar Frankrijk zou moeten. Ik ken hier nog twee andere serieuze kanditaten voor deze film. Ik ben ook bereid om wat langer te wachten op mijn bestelling. Natuurlijk op voorwaarde dat de prijs interessant blijft.

De beste wensen,
    Wilbert
    het gaat ook niet om het samen bestellen.
    ze willen graag weten wat er benodigd is zodat ze kunnen inschatten of het voor hun interessant is.

Dus,
    het aantal doosjes wat je per jaar nodig zou hebben.
    ik denk zelf ongeveer 8 doosjes (160 vel) nodig te hebben per jaar.

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Ik kan er zelf zo'n 10 per jaar aan. De twee anderen hier zou ik moeten vragen.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin