Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,723   Posts: 1,514,993   Online: 1208

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 11
    Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49

arches platine te koop waar?

ik ben op zoek naar arches platine aquarel.
    weet iemand waar ik dit kan krijgen.

(peter van ginkel heeft het niet meer)

Shooter
    Medium Format
    Hallo Willie

bij lucas hier over de grens bij mij hebben ze wel van arches aquarel papier om te schilderen
    ze wist niet of dat hetzelfde is als platine wat je vroeg
    zij kende platine niet
    ruud.

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    er zijn nogal wat verschillende types arches.

Het heet arches platine en is speciaal voor fotografen gemaakt die oude technieken gebruiken.
    De andere type papieren zijn minder goed bruikbaar.

Shooter
    Medium Format
    Ga eens te rade bij de fabriek .

verder zag ik het bij een newyorkse fa in art. artikelen ( het platine dus )

http://www.artpaper.com/mm5/merchant..._Code=ARTPAPER

http://www.arches-papers.com/en/aqu_home.php

groetjes

ruud

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Het opsturen van 50x70 vellen is nogal kostbaar....

als je op de site klikt op NL dan krijg je een diarree van bedrijven die alleen maar enkele soorten hebben als je erop doorgaat.
    Het schijnt niet goed te verkopen in NL???

Met Bergger hetzelfde verhaal. Direkt bij Bergger bestellen, want in NL kan ik niemand vinden die het verkoopt.
    In Belgie wel, maar die vraag de hoofdprijs met verzendkosten zodat het net zo duur is om het vanuit de USA te laten komen...

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Arches platine aquarel is mij onbekend, maar ik gebruik voor Cyanotypes en VanDijks Kallitypes Arches Aquarel Hotpressed. Cold pressed en Torchon vindt ik te ruw, zeker voor kleinere formaten.

-M-
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    4x5 Format
    De laatste keer dat ik aan platine heb proberen te komen, moest ik een hele palet afnemen :-( Dat was me een beetje te kostbaar. Na wat ik me herriner 250 vel.

Cor
    Cor is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    5
    Voor Cyanotypie, Van Dijk, Kallitypie en Platinum/Palladium: probeer het Nederlandse Simili Japon. Mooi glad, creme kleurig papier wat ik voor alle vorige technieken naar volle tevreden heid gebruik. Daar bij komt dat het niet zo duur is; wel de zwaardere variant nemen, de lichtste variant is prima voor albumine drukken. Voor gom druk is het papier te glad, er is te weinig grip (het kan wel, maar het beeld is erg slap). Canson Fonteney is een goede keuze voor gom

Groet,

Cor

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by Cor View Post
    Voor Cyanotypie, Van Dijk, Kallitypie en Platinum/Palladium: probeer het Nederlandse Simili Japon. Mooi glad, creme kleurig papier wat ik voor alle vorige technieken naar volle tevreden heid gebruik. Daar bij komt dat het niet zo duur is; wel de zwaardere variant nemen, de lichtste variant is prima voor albumine drukken. Voor gom druk is het papier te glad, er is te weinig grip (het kan wel, maar het beeld is erg slap). Canson Fonteney is een goede keuze voor gom

Groet,

Cor
    Simili gebruik ik ook. Echter voor sommige toepassingen vind ik het te geel.
    Daarnaast gebruik ik ook Cot 320 van bergger.
    Buxton heb ik ook getest maar vind ik te kostbaar. Daarnaast is bergger cot iets zachter qua gradatie.

Ik ben voor een online engels magazine een test aan het uitvoeren mbt cyanotype en papier. Daarvoor wilde ik wat arches platine testen...

Cor
    Cor is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    5
    Quote Originally Posted by Willie Jan View Post
    Simili gebruik ik ook. Echter voor sommige toepassingen vind ik het te geel.
    Daarnaast gebruik ik ook Cot 320 van bergger.
    Buxton heb ik ook getest maar vind ik te kostbaar. Daarnaast is bergger cot iets zachter qua gradatie.

Ik ben voor een online engels magazine een test aan het uitvoeren mbt cyanotype en papier. Daarvoor wilde ik wat arches platine testen...
    Inderdaad is Simili wat geel: voor Cyanotypie gebruik ik ook wel de Canson Fontenay (gladde kant), Fontenay is duidelijk witter, en heeft 2 verschillende kanten (een wat gladde en een ruwe kant) om op te printen

Cor

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin