Switch to English Language Passer en langue franaise Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,545   Posts: 1,572,845   Online: 1016

Page 12 of 12 FirstFirst ... 26789101112
Results 111 to 118 of 118

Thread: Film testen

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by argentic View Post
    Laat maar Gary en Theo. Haalt toch niks uit.
    Het heeft in ieder geval niet veel meer te maken met de oorspronkelijke vraag van dit draadje.

Snelheid heeft zo zn nadelen.

Shooter
    35mm
    Waarschijnlijk kom ik terug op Apug met een dikke huid zoals een member mij
    adviseerde.

ZEER NADRUKKELIJK WIL IK STELLEN DAT MET HETGEEN IK LAS IN HET GEVAERT BOEK INZAKE EEN UITSPRAAK VAN DE HEER DA VINCI IK GEEN
    ENKELE PARTIJ WIL TREKKEN DAAR IK DAAR TOTAAL NIET OVER OORDELEN KAN. IK VOND HET ALLEEN VAN TOEPASSING OVER DE GAANDE DISCUSSIE

Wel vraag ik mij af, indien ik het goed begrijp, of ik nu al mijn literatuur, de boeken van Adams(duitse uitgave), Roelfsema, Slootweg, de uitgebreide cursus van mijn foto leraar over het zone systeem en testen van films (hier zal ik nog wel eens iets over vertellen hoe wij een jaar lang gedrild zijn met het ontwikkelen van films) de cursussen uit de fotobladen, vooral de duitse, waarvan ik een keurig boek heb ingebonden, mijn objectieven van de firma met de rode sticker allemaal naar het gemeente terrein moet brengen.
    Of zal ik maar gewoon blijven doorklooien op mijn manier die mijn bevrediging
    geeft, waarmee ik natuurlijk nooit mee naar een Apug happening durf te komen. Ik ben gewoon niet met mijn tijd mee gegaan. Dat brengt waarschijnlijk de leeftijd met zich.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Wel vraag ik mij af, indien ik het goed begrijp, of ik nu al mijn literatuur, de boeken van Adams(duitse uitgave), Roelfsema, Slootweg, de uitgebreide cursus van mijn foto leraar over het zone systeem en testen van films (hier zal ik nog wel eens iets over vertellen hoe wij een jaar lang gedrild zijn met het ontwikkelen van films) de cursussen uit de fotobladen, vooral de duitse, waarvan ik een keurig boek heb ingebonden, mijn objectieven van de firma met de rode sticker allemaal naar het gemeente terrein moet brengen.
    Moet je absoluut niet doen. Is niets mis mee.
    Wel is het zo dat deze kennis en de gebruikte methoden nog steeds staan als een huis. Echter het enige dat veranderd is in de loop der jaren zijn de gebruikte materialen als film, papier e.d.. Om daarmee te kunnen werken zul je weinig hebben aan de referenties die bijv. Roelfsema in zijn boeken beschrijft. Als leidraad zijn ze meer dan de moeite van het lezen waard.

Of zal ik maar gewoon blijven doorklooien op mijn manier die mijn bevrediging geeft, waarmee ik natuurlijk nooit mee naar een Apug happening durf te komen. Ik ben gewoon niet met mijn tijd mee gegaan. Dat brengt waarschijnlijk de leeftijd met zich.
    Lekker door blijven klooien is mijn devies. Doe ik ook en trek me van de hele (Apug) wereld niets aan.
    Apuggers zijn over het algemeen aardige en vriendelijke mensen zolang het maar niet over fotografie gaat .
    Daarbij zijn er ook die maar al te graag hun eigen stokpaardjes blijven berijden en daar met geen mogelijkheid vanaf te brengen zijn, niet willen weten dat de wereld om hen heen toch beetje bij beetje aan het veranderen is.
    Dan kan het wel eens vervelend worden...
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    35mm
    Harry bedankt voor je bemoedigende woorden. Zoals je zult begrijpen
    kan ik op die het ogenblik best gebruiken.
    Kom uitvoerig terug op Roelfsema en film testen.
    m.vr.gr. Theo
    P.S. Indien ik het niet verstandig is op Apug het over fotografie te
    hebben heb je dan een tip waar over dan wel?

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Apuggers zijn over het algemeen aardige en vriendelijke mensen zolang het maar niet over fotografie gaat .
    LOL

Zullen we het maar eens over Koninginnedag of zo gaan hebben en deze thread eindelijk zijn welverdiende rust gunnen?
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Oranje boven, geel voor en bruin achter

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Dat lijkt me gezien de recentelijke ontwikkelingen k geen goed idee...

Welke idioot doet zoiets
    Voor mij mag die z'n hele leven lang verder met een herkenbaar hesje lopen..
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Heb heel de discusie met aandacht gevolgt en af en toe wel met gefrons op mijn voorhooft gezeten.
    Volgens mij begint toch alles met het testen van de lichtmeetings producten die men gebruikt,camera of losse lichtmeter.
    Want als deze niet goed zijn geijkt, wat in de meeste gevallen wel is ,als is het maar een afwijking van een halfe stop, dan ben je toch al verkeert bezig.
    Wat heb je nodig ,een goede ouderwetse GRIJSKAART en een densiteits meter, die als je zelf niet moest voorhanden hebben ,je toch altijd kunt benutten bij elk zich respecterent drukker.
    Maak het niet te moeilijk als het ook gemakkelijk kan, zoals er ook in de treat wel eens werd gezecht, als de fotograaf zich goed voeldt bij wat hij maakt of kan afdrukken, wat wil je meer.
    En toch zeker als je dan nog goede kritiek krijgt van mensen die het kunnen weten.
    Bij ons op de school zei een van onze leraars hetzelfde, zolang je jezelf goed voeldt bij datgene dat je voorsteld op papier, en je krijgt aanmoedigende comentaren dan ben je volgens mij goed bezig.
    Hij zei me ook dat ,als je naar een ten doonstelling gaat en je blijft bij een bepaald werk staan of je aandacht word er door getrokken is je opzet geslaagt, is dat werk nu technich goed of niet.
    Ludo.

Page 12 of 12 FirstFirst ... 26789101112

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive     Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin