Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,747   Posts: 1,515,667   Online: 795

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 21 to 30 of 38

Thread: Adox mcp312

Shooter
    4x5 Format
    Als ik lees wat voor kwaliteiten hier schrijven moet iemand de stoute schoenen wel aan kunnen trekken.
    In het draadje die net geweest is over Film Testen hebben zowel Wilbert, Cor als ondergetekende een poging gedaan dit te doen. Daarnaast zijn er links naar artikelen op het net geplaatst door anderen als wel een aantal titels van zeer goede boeken over dit onderwerp genoemd.

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by argentic View Post
    En het resultaat is dat men na enkele jaren frustraties overstapt op digitaal.
    Echt niet!!!!!!!!!!!!

Ik heb gisteren een stuk gelezen dat een film per vierkante millimeter 6.9 biljoen kristallen bevat. Dus voordat een digiprul dit kan benaderen...

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by WITZ View Post
    ---------------------------------------
    Iemand, die met zijn druk uit de doka komt, aanraden om vooral er veel naar te kijken, zonder hem een reverentie kader mee te geven hoe, wat hij/zij ziet te kunnen interpreteren zal niet hulpvol zijn.
    Is die mooi ? Prechtig. Niet ? jammer dan....Probeer maar wat anders. Doe een gok wat je moet veranderen in je werkwijze.
    ---------------------------------------
    Het lijkt erop dat er hier iemand gewoon een handleiding schrijft:
    "Hoe optimaliseer ik zo eenvoudig mogelijk mijn beelden" :rolleyes:

Als ik lees wat voor kwaliteiten hier schrijven moet iemand de stoute schoenen wel aan kunnen trekken.

á Dieu,
    Johan
    Ook deze vorm bestaat. Laat een andere fotograaf de optimalisatie uitzoeken. Je neemt de gegevens over (film, ontwikkeling, uitlichting etc) en draaien maar. Altijd technisch goed. Het wordt de pasfoto-benadering genoemd.

Jed

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Willie Jan View Post
    Echt niet!!!!!!!!!!!!

Ik heb gisteren een stuk gelezen dat een film per vierkante millimeter 6.9 biljoen kristallen bevat. Dus voordat een digiprul dit kan benaderen...
    6,9 biljoen kristallen is voor de digiprul een frustatie. De analoogwerker kan (maar hoeft het niet) als onbegrensde mogelijkheden te zien. De analoogwerker kan elk beeldkwaliteitsniveau kiezen dat hem zindt.
    De digitalist heeft beperkingen, maar als de digitalist met de beperkingen kan leven is dat OK voor hem. Hij moet zijn produkten alleen niet aan een ander tonen.

Jed

WITZ's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    In het draadje die net geweest is over Film Testen hebben zowel Wilbert, Cor als ondergetekende een poging gedaan dit te doen. Daarnaast zijn er links naar artikelen op het net geplaatst door anderen als wel een aantal titels van zeer goede boeken over dit onderwerp genoemd.
    Sorry Cor, (en anderen)
    Dat draadje over film testen is zo uitgelopen en over andere dingen gegaan dat ik dat even was vergeten.
    Ik ga de gegevens van Cor (en anderen) overnemen.

á Dieu,
    Johan

Shooter
    4x5 Format
    Dit net zo'n onzin als het te gaan hebben over hoeveel silicium kristallen er op in beeld chip zitten. Wat mij betreft is deze discussie in strijd met de forum regels en zou dan ook gewist dienen te worden door de moderator.
    Last edited by gary mulder; 05-08-2009 at 12:04 PM. Click to view previous post history.

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Sorry dat ik deze discussie weer naar het off-topic niveau gebombardeerd heb (Gary, je hebt groot gelijk). Maar als iemand de "probeer-maar-wat-en-corrigeer-maar-wat-zonder-referentiekader-methode" voorstelt als wetenschappelijk dan spring ik uit mijn vel. Dat is mijn eer als wetenschappelijk geschoolde te na. En dan kom ik nog niet eens uit de exacte wetenschappen.

Nogmaals sorry. Ik stel voor dat we dit onderwerp in deze draad links laten liggen (zodra ik tijd heb hevel ik het wel over naar OFF-TOPIC), en doorgaan op ADOX MCP312.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Dit net zo'n onzin als het te gaan hebben over hoeveel silicium kristallen er op in beeld chip zitten. Wat mij betreft is deze discussie in strijd met de forum regels en zou dan ook gewist dienen te worden door de moderator.
    Gary, de kleinste eenheid van een beeldchip is toch echt de pixel.

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Willie Jan View Post
    Willie Jan, de kleinste eenheid van een film is toch echt de korrel. Deze wordt i.t.t. de digitale fotografie niet softwarematig opgewaardeerd. Maar laten we niet verzanden in vergelijkingen tussen gereedschappen.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Shooter
    4x5 Format
    Wat ik nu interessant zou vinden is;
    Heeft het mcp312 nu inderdaad die nogal extreem witte papier basis waar al wel wat commentaar op gekomen is. En zijn de gradaties 4 & 5 waar het agfa papier zo in uitblonk weer zo goed.

Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin