Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,500   Posts: 1,571,603   Online: 1300

Results 1 to 10 of 10
    MrclSchprs's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Freestyle alternatief

Hallo!

Is een alternatief voor Freestyle? Of anders gezegd, een (web)winkel voor goedkope ZW films en dito chemie zonder de dure merkprijs en zonder de hoge verzendkosten?

Groet, Marcel

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Hallo Marcel. Kijk eens op: www.fotoimpex.de

Groetend
    Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

Shooter
    35mm
    Dag Marcel,

Kijk eens op de webside van Fotofilmfabriek in Dordrecht. Ik heb net film en barietpapier ontvangen. Zij verkopen ADOX materiaal.

Groeten,
    Ben

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Dit is de link naar de fotofilmfabriek.

De vraag is al veel vaker beantwoord op dit forum, zelf doe ik zaken met foto Mayr, Fotoworld is absoluut een aanrader.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    calumet

of

www.japanexposures.com for fuji film.
    vooral de 4x5 acros is nu goedkoop (26,44 euro). verzendkosten voor 2 doosjes vanaf 3 euro nogwat.

ik heb overigens ook goede ervaring met de fotofilmfabriek.
    Last edited by Willie Jan; 06-11-2009 at 08:32 AM. Click to view previous post history.

MrclSchprs's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Dank voor de links. fotofilmfabriek kende ik al, maar nog niks bij gekocht omdat ik op zoek ben naar snelle ZW films.

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by MrclSchprs View Post
    Dank voor de links. fotofilmfabriek kende ik al, maar nog niks bij gekocht omdat ik op zoek ben naar snelle ZW films.
    Je bent dus eigenlijk op zoek naar een grote keus in zwart wit films. Mijn ervaring is dat de keus iin snelle films het grootst is in de VS. Bij Adorama, B&&H etc. Overigens zijn de verzendkosten uit de VS niet per definitie hoger dan binnen Europa. Vaak geldt het tegendeel. Je moet het per geval bekijken.

Jed

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    ter info...

http://www.fujilab.co.uk/catalog/
    Dear Fujifilm Online Shop customer,

Here is the latest list of Fujifilm stock we have on special offer at the moment. Some lines are nearing the best before dates and others are end of line for that particular format/size/type.

All are limited stocks, so it's first come first served. Check back to our Special Offers page regularly as it us updated on a daily basis. All prices include VAT, but exclude shipping. While stocks last.

Black & White:

NEOPAN 400 135 - 24 EXP - Feb 2010 (pack of 10) - £13.80

Colour Negative:

PRO 800Z 135 (5 PACK) July 09 - £9.20
    PRO 800Z 135 (5 PACK) Sept 2009 - £13.80 Superia PRESS 800 135 (20 pack) SALE PRICE - £34.50 Superia SUPER G 1600 135 (20 pack) SALE PRICE - £69.00 Superia SUPER G 1600 135 (20-pack) - Mar 09 - £23.00

Colour transparency:

PROVIA 100F 8" X 10" SHEET (10) July 2009 - £66.06
    T64 RTP 120 (5 PACK) - June 09 - £14.08
    Velvia 50 - 220 5-Pack Nov 2009 - £11.50
    VELVIA 50 120 (5 PACK) - July 2009*- £13.20 VELVIA 50 135 - 36 EXP (Nov 2009)* - £3.45 VELVIA 50 4" X 5" 10 SHEETS - June 2009*- £10.35 VELVIA 50 4X5X20 Quickload (April 2009)*- £33.93*
    VELVIA 50 4X5X20 Quickload (Aug 2009)* - £42.55*
    VELVIA 50 4X5X20 Quickload (June 2009)*- £40.25*

* If any of the above cannot be seen on the site, then we've sold out, sorry!

Yours,

Fujifilm UK
    www.fujilab.co.uk/catalog

FotoGys's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    Je bent dus eigenlijk op zoek naar een grote keus in zwart wit films. Mijn ervaring is dat de keus iin snelle films het grootst is in de VS. Bij Adorama, B&&H etc. Overigens zijn de verzendkosten uit de VS niet per definitie hoger dan binnen Europa. Vaak geldt het tegendeel. Je moet het per geval bekijken.

Jed
    Ja maar oh die import heffingen. Tot nu toe zijn al mijn bestellingen uit de USA eruit gevist en mocht ik invoerrechten, btw en inklaringskosten betalen. Dit verhoogd de prijs dan met ca. 35% waardoor elke aanbieding ineens een dure optie blijkt te zijn. De EU doet er blijkbaar alles aan om inkoop uit de USA te ontmoedigen.
    Ik bestel daar in elk geval niet meer.

Guus
    Fotografen zien veel meer in hun leven

Merlin's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by FotoGys View Post
    Ja maar oh die import heffingen. Tot nu toe zijn al mijn bestellingen uit de USA eruit gevist en mocht ik invoerrechten, btw en inklaringskosten betalen. Dit verhoogd de prijs dan met ca. 35% waardoor elke aanbieding ineens een dure optie blijkt te zijn. De EU doet er blijkbaar alles aan om inkoop uit de USA te ontmoedigen.
    Ik bestel daar in elk geval niet meer.
    De kosten die je moet betalen zijn opgebouwd uit:

• inklaringskosten = de kosten die het post- of koeriersbedrijf maakt voor het doen van de aangifte bij de Douane
    • afhandelingskosten = de kosten voor ander werk dat het post- of koeriersbedrijf voor u doet
    • de eventueel te betalen belastingen: douanerechten, omzetbelasting en accijns

Tot € 22 betaal je geen douanerechten en geen omzetbelasting.

Van € 22 tot € 150 betaal je geen douanerechten, maar wel omzetbelasting.

Boven de € 150 betaal je ook 6,7% douanerechten en de 19% omzetbelasting.

De omzetbelasting bereken je over de waarde van de goederen (waarde inclusief vervoers- en verzekeringskosten tot de plaats van bestemming) plus de douanerechten.

Om de kosten dus laag te houden doe je het beste bestellingen onder de € 150 of liever nog onder de € 22, maar dan zijn de verzendkosten relatief erg hoog.
    Groeten uit Deventer,
    Jaap

"Ik ben de ideale man:
    Ik ben verlicht, net als mijn onderwerp,
    ik ben gevoelig, net als mijn platen,
    ik ben goed ontwikkeld, net als mijn papier,
    volgens mijn vrouw ben ik alleen iets te veel gefixeerd,
    ze vindt dat ik beter kan stoppen..."

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin