Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,540   Posts: 1,544,288   Online: 810

Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 21 to 23 of 23

Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Bij dik papier of spoeltje, de film niet tot aan "start" zetten. Dus daarvoor. Hou je meer ruimte aan het eind over voor de laatste opname. Bij dunnere het omgekeerde. Een beetje schatten dus. In dergelijke gevallen stop ik op ongeveer 45-60º voor het pijltje. Voor dun papier e.d. situaties verder draaien met zo'n 45º max.
    Dat zal ik eens proberen, goede tip!
    Quote Originally Posted by hka View Post
    Belangrijk is wel dat de spaties tussen de opnamen regelmatig zijn. Wanneer daar overlappingen zitten moet de cassette écht opnieuw afgesteld worden.
    De spatiering is wel in orde, dit is trouwens pas de derde film in dit magazijn nadatik het door Wilco heb laten repareren omdat hij niet tegen de kou van afgelopen winter kon:o

Shooter
    Medium Format
    Hallo Harry en Phillipe,

Sorry voor de late reactie, maar ik wilde eerst zeker zijn dat het probleem was opgelost door jouw tip. Ik moet de pijl ongeveer 30 graden voor het rode driehoekje zetten en dan gaat het goed: Bij drie films staan alle opnames erop. Dus dat is inderdaad de truc! Bedankt!
    Phillipe: Ook bij mij zat een schutstrook scheefgeplakt op de film, inderdaad zeer slordig en met een 2 cm kortere film (was me nog niet opgevallen,maar verklaart veel!) is dat rampzalig voor het laatste negatief.
    Waarom Fomapan? Omdat het een klassieke emulsie is en het moet gezegd worden, de toonschaal is heel mooi. Ik heb wel mijn twijfels over de groenweergave. Zelfs met een geelgroen filter vind ik dat bomen veel te zwaar worden weergegeven. Huidtinten daarintegen zijn erg mooi!
    Nogmaals bedankt voor alle tips en ik zal mijn bevindingen hier wel posten!

Jeroen

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Ben benieuwd. Succes
    harry

Release, the best you can do...

Page 3 of 3 FirstFirst 123

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin