Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,963   Posts: 1,523,226   Online: 804

Results 1 to 6 of 6

Shooter
    Medium Format

Polapan Packfilm

Ik heb al een paar jaar een polaroid colorpack 100 liggen,
    ik heb van iemand een casette polapan 100 packfilm gekregen,

Ik steek het in de camera, ik laat de zwart flap er uitsteken en doe de camera toe,

ik trek het zwarte shut papier eruit,

toen ging ik op locoatie voor mijn foto te nemen,

ik trek aan het papiertje dat er normaal moet voor zorgen dat je foto en je negatief er uit komt geflopt,

dat ge gebeurt niet, ik probeer nr 2 lukt ook niet, Heb nu alle papiertjes er uit getrokken maar er is geen foto uit komen piepen.

Ligt het aan de film of aan de camera?

zou ik het wagen om een FP-100-C Packfilm van fuji te kopen? want ik ben een jonge student en verspil liever geen geld.

Mvg,

Floris Dox

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Welke datum staat erop? Polaroid droogt uit als je het te lang bewaart.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Medium Format
    Het zat niet in het doosje maar in zo een zakje van zilverpapier.. hermetisch ofzo iets

dus heb ik geen datum aangetroffen.

Het kan dus degelijk omdat de film is uitgedroogt dat de foto niet kwam piepen uit te camera?

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    In principe zijn die zilverpapier zakjes hermetisch dicht om uitdrogen te voorkomen. Maar in mijn ervaring is dat niet altijd zo. Uitdroging begint met foto's die onontwikkelde gedeelten bevatten. En uiteindelijk komt er helemaal niks meer.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format