Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,549   Posts: 1,544,646   Online: 698

Results 1 to 4 of 4

Shooter
    35mm

Welke film werkelijk 3200 ISO...?

Hoi,

Zoals iedereen denk ik wel weet, ligt de werkelijk gevoeligheid van de Ilford Delta 3200 en Kodak T-Max 3200, rond de 1000 a 1250 ISO. Eerder richting de 1000 ISO... In werkelijkheid belicht je hem dan wat onder, als je hem ook als 3200 ISO belicht. Zijn dus eigenlijk push films, als je ook op 3200 ISO schiet.

Nu is mijn vraag, wie weet een film die echt een ware gevoeligheid heeft van 3200 ISO, zonder dat er gepusht hoeft te worden?

Het moet trouwens om zwart/wit kleinbeeld negatieven gaan, want het is voor sport (veldrijden) in een behoorlijk donker bos, zodat ik nog redelijke snelle sluitertijden kan halen.

Ik hoor wel.

gr. Benny

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by Canon Benny View Post
    Hoi,

Zoals iedereen denk ik wel weet, ligt de werkelijk gevoeligheid van de Ilford Delta 3200 en Kodak T-Max 3200, rond de 1000 a 1250 ISO. Eerder richting de 1000 ISO... In werkelijkheid belicht je hem dan wat onder, als je hem ook als 3200 ISO belicht. Zijn dus eigenlijk push films, als je ook op 3200 ISO schiet.

Nu is mijn vraag, wie weet een film die echt een ware gevoeligheid heeft van 3200 ISO, zonder dat er gepusht hoeft te worden?

Het moet trouwens om zwart/wit kleinbeeld negatieven gaan, want het is voor sport (veldrijden) in een behoorlijk donker bos, zodat ik nog redelijke snelle sluitertijden kan halen.

Ik hoor wel.

gr. Benny
    Er zijn geen andere 3200's meer... Je beste gok is een Neopan 1600 met één push ontwikkeling in Microphen.
    Ik vind nogthans Delta3200@3200 behoorlijk.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    35mm
    Marc,

Bedankt voor je reactie.

Ik was stellig in de veronderstelling, dat er vroeger een film was die wel 3200 ISO opgaf en werkelijk was. Ik dacht, misschien weet iemand dat, zodat ik misschien o.a. via Ebay nog aan een partij kon komen.

Een Fuji Neopan 1600 een stopje pushen is natuurlijk ook een optie, alleen was ik eigenlijk niet van plan om te pushen, maar ik denk dat ik dan toch maar doe. Ik heb toch nog wel Neopan 1600 in de koeling liggen...

gr. Benny

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    Polaroid heeft ooit 3000 ASA en zelfs een hoog-contrast 20.000 ASA materieel gehad.
    Maar dat was niet alleen verleden tijd maar ook DTR-materieel én ander formaat...

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin