Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,768   Posts: 1,484,201   Online: 875

Page 4 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 31 to 40 of 44

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Cor View Post
    Ondanks mezelf reageer ik toch: wat is je punt Jed? :
    j
    Cor
    Cor, ik heb deze draad met problemen rond acros en pyrocat HD niet gestart. Ik reageer slechts en verwijs naar de bad press rond dit onderwerp. Ik beschouw dit als informatie die nuttig kan zijn voor degene die met het probleem op de proppen kwam.
    Als iemand tevreden is over acros en pyrocat HD, zoals Willie-Jan, na een moeilijke start, moet hij zich niet laten weerhouden.
    Het is zonder meer waar dat Sandy uitvoerig en plezierig ingaat op de problemen, die met pyrocat HD ervaren worden. En Sandy leert daar ook van.
    Verder is het natuurlijk heel goed om ook het geluid van tevreden gebruikers te lezen, en niet uitsluitend bad press. Maar volgens een lied van Johnny Cash komt dit niet vaak voor.

Jed

Cor
    Cor is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    5
    He Gary,

Duidelijk, had beter moeten weten..;-)...

Groet,

Cor

Cor
    Cor is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    5
    Ruud,

We hebben je draadje wel gekaapt zo..zeg om weer terug te gaan naar je vraag: heb je al afdrukken met je negatieven gemaakt? PyrocatHD negatieven zien er anders uit dan standaard negatieven. Door de kleur en ze lijken soms te dun. Een afdruk maken werkt het meest direct om conclusies te trekken.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat dat Arcos en PyrocatHD geen gelukkige combinatie is, zoals Gary zegt, en waar ik niet aan twijfel.

Mvgr,

Cor

Philippe-Georges's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    Wat de stabiliteit in de tijd betreft, test ik op de consistentie van het micro-contrast tot en met macro-contrast. Als dat niet in orde is, pas ik de procedures aan tot het klopt. Dat wordt quality assurance genoemd en vermijd je problemen.

Bijkomend voordeel is dat de test procedure je inzicht in de processen vergroot.

Jed
    Beste Jed,

Nu mijn tour voor op de zeepkist...

Als doodgewoon fotograafje, die het al bijna 30 jaar volhoud in die verdomde jungle, heb ik alle respect en bewondering voor jou vakbekwaamheid en inzet als doorwinterde chemicus/wetenschapper.
    De discussie waarnaar je verwijst in die link gaat eerlijk gezegd m'n arme petje ver te boven, is dat jammer? In alle eerlijkheid : "... frankly, my dear, I don't give a damn...".
    Wat ik zie met Pyrocat HD is what I like. En m'n gepubliceerde foto's die ontsproten zijn uit o.a. dat Pyro dinges, spreken voor zich.
    Zowel de uitgevers als de lezers zijn best tevreden met wat ik aflever, wat wil je nog meer?
    Overigens heb ik niet de tijd, vermogens en kapitaal om een en ander zo grondig uit te testen/meten, ik heb een gezin om eten te geven. Eigenlijk maak ik liever foto's...
    Let op, ik verfoei niet wat jij doet, in tegendeel, doe zo voort, maar jaag ons niet de stuipen op 't vege lijf.
    En hier op APUG is er ook voldoende gepalaver over X-tol, Rodinal, D-76, PC TEA, en anderen te vinden, die evenveel vragen en twijfels oproepen als met Pyrocat HD.
    Als het verkeerd loopt met Pyro dinges, dan voel ik het wel, maar ik hou hout vast, en die spanning doet een beetje zout op 't leven.
    't Is zoals onze Guido zei : "...en den boer, dien ploegde voort...".

't Ga je goed,

Philippe
    "...If you can not stand the rustle of the leafs, then do not go in to the woods..."
    (freely translated quote by Guido Gezelle)

PS: English is only my third language, please do forgive me my sloppy grammar...

Shooter
    Medium Format
    Ik heb inmiddels 3 prints gemaakt op formaat 30 x 30.

Ik ben asboluut niet ontevreden.
    ga er nog afdrukken met neg. die een duidelijk bruiner beeld hebben.
    ben benieuwd naar vergelijking.

ik blijf er voorlopig bij dat een neg met iets meer densiteit,ook iets bruiner wordt.
    of dat invloed heeft op het afdrukken zie ik dan wel.ervaring moet het doen.

zal volgende film met waterstop stoppen,gebruik nu 1 + 40 verdunning 10 sec met basisch stopbad.en kan dan weer vergelijken.

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by leicam5 View Post
    Beste Jed,

Nu mijn tour voor op de zeepkist...

Philippe
    Alweer een tevreden pyrocatter.

Jed

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Ruud View Post
    Ik heb inmiddels 3 prints gemaakt op formaat 30 x 30.

Ik ben asboluut niet ontevreden.
    ga er nog afdrukken met neg. die een duidelijk bruiner beeld hebben.
    ben benieuwd naar vergelijking.

ik blijf er voorlopig bij dat een neg met iets meer densiteit,ook iets bruiner wordt.
    of dat invloed heeft op het afdrukken zie ik dan wel.ervaring moet het doen.

zal volgende film met waterstop stoppen,gebruik nu 1 + 40 verdunning 10 sec met basisch stopbad.en kan dan weer vergelijken.
    Als het goed is, moet de densiteit van de stain proportioneel zijn met de density van het zilver. Om di behoorlijk vast te kunnen stellen heb je een speciale densitometer nodig. Die densitometer heeft niet iedereen. Maar er mag in ieder geval geen bruin zitten op lichte plekken in het negatief, en zeker niet op de onbelichte randen van de film.
    Als de stain proportioneel is, werkt het als een proportioneel kleurfilter. Bij gebruik van variabel contrast papier wordt het contrast bij de druk selectief beinvloed. Als je op een dergelijke beinvloeding uit bent, komt dat mooi van pas. Als je deze beinvloeding niet wil, kun je beter op gegradeerd papier drukken of zorgen dat de stain niet optreedt.

Jed

Shooter
    Medium Format
    Bij gebruik van variabel contrast papier wordt het contrast bij de druk selectief beinvloed. Als je op een dergelijke beinvloeding uit bent, komt dat mooi van pas.

Hallo Jed

Zou je hier wat verder op in kunnen gaan
    Wat betekent dat praktisch ???

Ruud

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Ik zie liever prints van goeie beelden vanaf schitterende film-ontwikkelaar combinaties dan ellenlange discussies "over" diezelfde schitterende film-ontwikkelaar combinaties...
    In september een "Willebroek_bijeenkomst" organiseren??

Shooter
    Medium Format
    Hallo fred,goed idee.

Wij hebben dan misschien bruine negatieven, maar hebt gij dan wel bruin spoelwater met schuim ?????????

Page 4 of 5 FirstFirst 12345 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin