Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,228   Posts: 1,532,695   Online: 765

Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 21 to 23 of 23
    elbuveli2ETHPY's Avatar
    Shooter
    Medium Format

Merken films en papier.

Is het mogelijk dat er een lijstje geplaatst word op Apug,waarin staat merken film en papier,ook onder andere naam op de markt zijn.
    Soms kom je nog weleens een merk tegen waar ik nog nooit van hebt gehoord,maar ik denk dat het nuttig is,als je tegen een partijtje film en/of papier aanloopt,waarvan je zou denken,wat is dit voor spul,je kan nakijken van welk merk het afkomstig is.

Ruud.

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Sinds 2004 is de situatie volledig veranderd. Ilford is bijvoorbeeld gestopt met Hema. Merken zijn verdwenen, anderen zijn opgedoken, etc.

Het nummer naast de lichtdichte uitgang van de filmpatroon maakt aan ontwikkelcentrales duidelijk welke film erin zit. Staat er dus hetzelfde nummer op een kodak rolletje en op een Hema rolletje, dan zit er dezelfde film in.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Ik heb vandaag van mijn leverancier gehoord dat het berger papier gemaakt wordt bij ilfort , want hij gaat het zelf verdelen en zo heeft hij de info bekomen. Ik vind het ook een mooi papier , en het kan zelfs voor het lith procede gebruikt worden , het prestige papier toch.
    Ludo.

Page 3 of 3 FirstFirst 123

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin