Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,475   Posts: 1,542,609   Online: 947

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 14 of 14
    jelke's Avatar
    johan, bedankt voor je reactie.., inderdaad jammer, het is een erg mooie film, ik gebruik hem ook in 4x5 inch

ontwikkeld in R09 is het voor mij de mooiste combinatie die ik ooit heb gebruikt

Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by jelke View Post
    johan, bedankt voor je reactie.., inderdaad jammer, het is een erg mooie film, ik gebruik hem ook in 4x5 inch

ontwikkeld in R09 is het voor mij de mooiste combinatie die ik ooit heb gebruikt
    zou graag wat prints zien Jelle, wanneer afspreken?

WITZ's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Deze zomer, ondanks de negatieve berichten toch Adox CHS 50 (120) gebruikt. Bij sommige films inderdaad sluiering langs de randen. Één daarvan vrij veel, maar de oorzaak was duidelijk, bij het uit de filmhouder halen schoot de papierstrook uit mijn vingers, wardoor die een beetje afwikkelde. Bij andere films goed opgelet en gezorgd dat de strook strak bleef. Hier geen sluiering.
    Conclusie: als je zorgt dat de film strak in de papierstrook is opgewikkeld heb je geen last.
    Johan

RobertV's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Conclusie: als je zorgt dat de film strak in de papierstrook is opgewikkeld heb je geen last.
    Dit geldt voor alle Polyester drager rolfilms. Als je op het einde de film met de duim vastzet en je wikkel er strak opzet is het geen probleem. Polyester heeft de neiging te ontrollen.

Er zit wel verschil in de neiging to ontrollen van type film en merk. Het heeft o.a. ook te maken met de dikte van de drager.
    Ook je gebruikte magazijn kan een rol hierin spelen. Polyester als drager materiaal komt steeds meer voor. Ook de Efke K.B. films zijn sinds twee jaar gegoten op een blauw Polyester drager materiaal. Beide versies (135-36 en 120 rolfilm) behoren echter helder te zijn na de ontwikkel procedure. Fomapan 120 rolfilms daarintegen blijven een blauwe kleur houden.

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin