Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,763   Posts: 1,484,033   Online: 1264

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 29
    Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by Willie Jan View Post
    En zelf een combiplan 5x7 tank bouwen?
    Het lijkt erop dat er ooit een fabrikant is geweest die een Combiplan achtige 5x7 tank maakte, maar dat is al jaren geleden opgehouden:

http://www.largeformatphotography.in...ead.php?t=5066

Misschien dat deze thread nog van enig nut is voor wat tips over hoe 5x7 te ontwikkelen:

http://www.apug.org/forums/forum43/5...rocessing.html

De 4x5 versie is in ieder geval nog gewoon te bestellen bij Adorama:

http://www.adorama.com/DKCPTS.html

En Foto Den Boer in Amsterdam heeft ze ook.

Marco
    Last edited by Marco B; 08-24-2010 at 08:01 AM. Click to view previous post history.
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Calumet lijkt nog een "Combiplan" achtige niet-rotatie tank voor 5x7 te verkopen!:

http://www.calumetphoto.com/item/CS7315

Zal wel oude voorraad zijn, mits de vermelding überhaupt nog klopt.

Marco
    Last edited by Marco B; 08-24-2010 at 09:21 AM. Click to view previous post history.
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Robbedoes,
    ik ben ook van plan om 5x7 te ontwikkelen.
    Maar als ik de video bekijk lijkt het ook met die BTZS tube nog een gedoe.
    Ik heb op zoek naar een jobo tank voor 5x7 papier, dan kan je de film daarin plaatsen net zoals papier. inderdaad meer ontwikkelaar nodig, maar ik gebruik nu pyro 12cc (a en b) op 1 liter, dus daar is nog mee te leven.
    Alleen kan je 1 neg tegelijk ontwikkelen, das misschien minder.
    Misschien ligt het aan het bekijken van de filmpjes over ontwikkelen in schalen dat ik het met die tubes wel mee vind vallen :-)
    Ik heb de leverancier in de VS een mailtje gestuurd over de transportkosten. Als die meevallen zal ik de aanschaf overwegen.
    En zelf een combiplan 5x7 tank bouwen?
    Pfff, dat lijkt me een ingewikkeld klusje.

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Marco B View Post
    Calumet lijkt nog een "Combiplan" achtige niet-rotatie tank voor 5x7 te verkopen!:
    Zal wel oude voorraad zijn, mits de vermelding überhaupt nog klopt.
    Dat denk ik ook want de koppeling resulteert in een melding over een niet gevonden product.

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by Robbedoes View Post
    Dat denk ik ook want de koppeling resulteert in een melding over een niet gevonden product.
    Sorry, koppeling was fout, een "/" slash teveel aan het eind:

http://www.calumetphoto.com/item/CS7315

Deze zou moeten werken...

Marco
    My website

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    bij B&H wordt de cesco ook verkocht voor 23$

http://www.bhphotovideo.com/c/produc...allon_5_x.html

Misschien samen bestellen mocth het iets zijn?

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Een jobodrum expert tank kan blijkbaar ook 5x7 aan, maar die zijn nogal duur 2e hands (200 euro).

Ik heb ook wel eens zitten denken aan het verlengen van een jobo 2509 reel met een pvc pijpje tot 5x7...

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    bij B&H wordt de cesco ook verkocht voor 23$

http://www.bhphotovideo.com/c/produc...allon_5_x.html

Misschien samen bestellen mocth het iets zijn?
    Pas wel even op het volume van deze tank. Dat is zowat vier liter!

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    als ik het plaatje goed bekijk dan geloof ik ook nooit dat het lichtdicht is.
    Ik begrijp niet helemaal met de tube wat hij doet.

moet alles in het donker gebeuren totdat de dop erop zit (die hij overigens moeilijk gemonteerd krijgt iedere keer)?
    Ik hoopte dat er een dop zat om de ontwikkelaar te verwijderen en daarna stop toe te voegen met licht aan, maar volgens mij schroeft hij de dop eraf en legt het geheel in een stopbad badje.

Mocht dit wel werken dan kunnen we misschien samen bestellen (of met meer) om de verzendkosten te drukken

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    als ik het plaatje goed bekijk dan geloof ik ook nooit dat het lichtdicht is.
    Ik neem aan dat je hier de tank bedoeld en niet de tube...
    Ik begrijp niet helemaal met de tube wat hij doet.
    moet alles in het donker gebeuren totdat de dop erop zit (die hij overigens moeilijk gemonteerd krijgt iedere keer)?
    Ik hoopte dat er een dop zat om de ontwikkelaar te verwijderen en daarna stop toe te voegen met licht aan, maar volgens mij schroeft hij de dop eraf en legt het geheel in een stopbad badje.

Mocht dit wel werken dan kunnen we misschien samen bestellen (of met meer) om de verzendkosten te drukken
    Ik heb een paar filmpjes gezien over het werken met de tube.
    Wat ik eruit opmaak is dat je de film in het donker in een buis stopt en afsluit. Daarna kan het licht weer aan en merk je de buis (ontwikkeltijd).
    Daarna heb je nog een dop, er worden er twee per buis meegeleverd, die je vult met de ontwikkelaar.
    Alles klaarzetten, licht uit, dop van buis afschroeven en op de tweede dop schroeven. Tien seconden schudden en dan in het bakje met warm water rondtollen. Hierbij is het licht weer aan.
    Na het ontwikkelen gaat de dop eraf en wordt de buis in het stopbad gemikt. Het licht blijft hierbij inderdaad aan en de ‘acteur’ zegt dat het beetje extra belichten geen invloed heeft.
    Ik neem aan dat de man weet waar hij het over heeft.

Samen bestellen is wellicht een optie. Ik heb nog geen reactie op mijn vraag over de verzendkosten ontvangen.

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin