Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,002   Posts: 1,524,413   Online: 973

Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 29
    Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format

Filmpje over ontwikkelen vlakfilm in een BTZS tube

[YOUTUBE]v/p0WaDVDAXLM[/YOUTUBE]

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Robbedoes,

Als je iets interessants tegenkomt op YouTube dat met fotografie te maken heeft, raad ik je aan het in de APUG Video sectie te plaatsen, dan blijft het toegankelijk voor alle APUG gebruikers:

http://www.apug.org/forums/media.php

Gaat net zo makkelijk als het opnemen van een video in een thread...

Overigens, deze video bekijkend, geloof ik dat ik voor mijn 4x5 negatieven, toch mijn Combiplan tank prefereer. Je hoeft dan niet continue te agiteren, zoals bij deze tubes. Combiplan tank vergt ook wat gewenning, maar uiteindelijk werkt het goed.

Marco
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Voordeel van die tubes is wel dat je precies de juiste hoeveelheid ontwikkelaar voor 1 sheet gebruikt, je maakt optimaal gebruik van je ontwikkelaar zonder verspilling. Bij mijn Combiplan, heb ik altijd 1 liter ontwikkelaar nodig, ongeacht of ik deze nu op maximale capaciteit (6 sheets) of slechts 1 sheet ontwikkel.
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Hoi Marco,

Ik kwam uiteindelijk bij de tubes uit omdat ik met 5x7 ga werken en de combiplan gaat niet zover.
    De tubes kosten geen knoop maar ja de verzendkosten...

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Dank je voor de tip. Deze sectie is echter niet voor alle bezoekers toegankelijk.

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by Robbedoes View Post
    Dank je voor de tip. Deze sectie is echter niet voor alle bezoekers toegankelijk.
    Is dat zo, stom... nooit gerealiseerd, ben al jaren subscriber. Ik dacht dat de Video sectie ook wel open zou staan voor members... het gaat immers om video's die toch al beschikbaar zijn op internet.

Kun je bevestigen dat jij als "member" niet op de Video sectie kan? Krijg je een melding dat het alleen voor "subscribers" is?

Misschien is het een idee om Sean eens aan de mouw te trekken dan, en te vragen of hij het ook voor members open stelt. Natuurlijk moet er nog meerwaarde overblijven voor de betalende subscribers, maar ik denk zo dat de toegang tot de Galleries daar al voldoende voor is...

OK, even uitgelogd... zie dat je als uitgelogd persoon wel de videos kunt bekijken.

Er zou een "Submit Media" optie moeten zijn als je wel videos mag toevoegen.

Marco
    Last edited by Marco B; 08-24-2010 at 05:31 AM. Click to view previous post history.
    My website

Robbedoes's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Marco B View Post
    ...Kun je bevestigen dat jij als "member" niet op de Video sectie kan? Krijg je een melding dat het alleen voor "subscribers" is?
    ...
    Na uitloggen krijg ik de sectie in beeld. Na inloggen krijg ik het onderstaande in beeld. Lijkt me een fout.

You do not have permission to access this page. This could be due to one of several reasons:

Your user account may not have sufficient privileges to access this page. Are you trying to edit someone else's post, access administrative features or some other privileged system?
    You are trying to view the APUG Gallery (which for bandwidth & performance reasons is only open to subscribers), you must be a subscriber. click here for details.
    If you are trying to post a classified ad, you may be using an old link try clicking "Classifieds" in the main menu bar instead. Also, you must be a subscriber to post ads. click here for details.
    If you are trying to post, the administrator may have disabled your account, or it may be awaiting activation.
    Log Out Home

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Robbedoes View Post

Nog voor enkele dagen kon ik er wel bij. Nu niet.

(Ik zal zeker weer te horen krijgen dat het mijn computer is...)

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Robbedoes,
    ik ben ook van plan om 5x7 te ontwikkelen.
    Maar als ik de video bekijk lijkt het ook met die BTZS tube nog een gedoe.
    Ik heb op zoek naar een jobo tank voor 5x7 papier, dan kan je de film daarin plaatsen net zoals papier.
    inderdaad meer ontwikkelaar nodig, maar ik gebruik nu pyro 12cc (a en b) op 1 liter, dus daar is nog mee te leven.
    Alleen kan je 1 neg tegelijk ontwikkelen, das misschien minder.

En zelf een combiplan 5x7 tank bouwen?

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by AgX View Post
    Nog voor enkele dagen kon ik er wel bij. Nu niet.

(Ik zal zeker weer te horen krijgen dat het mijn computer is...)
    Ik heb het zojuist gemeld in the APUG bug thread die Sean volgt. Zal wel een of ander recent instelfoutje zijn in de admin applicaties van APUG.
    My website

Page 1 of 3 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin