Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,211   Posts: 1,531,986   Online: 1118

Page 4 of 4 FirstFirst 1234
Results 31 to 35 of 35
    fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Quote Originally Posted by erjie
    Hallo allemaal,
    ik ben na ongeveer 16 jaar opnieuw met dokawerk begonnen en tracht me terug een beetje in te werken. Daar ik in de toekomst met een Minox-toestelletje op zak ga rondlopen en 400 ASA film wil gebruiken vraag ik me af welke ontwikkelaar nu de fijnste korrel geeft. Vroeger was er bv. Microphen (ik dacht van Amoloco) maar bestaat dat nog, of welke ontwikkelaar wordt me aangeraden.
    Bedankt voor iedere tip.
    erjie
    Perceptol geeft je de fijnste korrel, wel de E(xposure) I(dex) aanpassen.
    Waarom niet op zoek gaan naar een 35mm van Rollei of een Minilux van Leica of een nieuwe Olympus Mju II. Alledrie met uitstekende objectieven, 24/36 formaat maar toch niet groter dan een sigarettenpakje.

Fred

Shooter
    35mm
    Quote Originally Posted by fred
    Perceptol geeft je de fijnste korrel, wel de E(xposure) I(dex) aanpassen.
    Waarom niet op zoek gaan naar een 35mm van Rollei of een Minilux van Leica of een nieuwe Olympus Mju II. Alledrie met uitstekende objectieven, 24/36 formaat maar toch niet groter dan een sigarettenpakje.

Fred
    Bedankt voor de tip. De Minox die ik gebruik is ook wel een Minox 35, dus met een normale 35 mm casette.
    Perceptol ga ik nu eens uittesten. Ben benieuwd naar het resultaat.
    THX again,
    erjie

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Welkom Erije,

Perceptol geeft puur de fijnste korrel. 1+2 of 1+3 verdund geeft het een iets grotere korrel, maar een hogere scherpte. Als je wat tijden wilt weten om je testen mee te starten, kijk dan eens op :

http://www.digitaltruth.com/devchart.html

G.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    35mm
    Quote Originally Posted by argentic
    Welkom Erije,

Perceptol geeft puur de fijnste korrel. 1+2 of 1+3 verdund geeft het een iets grotere korrel, maar een hogere scherpte. Als je wat tijden wilt weten om je testen mee te starten, kijk dan eens op :

http://www.digitaltruth.com/devchart.html

G.
    Bedankt, page zit al tussen mijn bladwijzers en is nuttig voor later.
    Beetje bij beetje zal ik terug up-to-date geraken.
    erjie

Shooter
    Medium Format
    Foto wolt website is niet wolt.com maar wolt.nl:

Welkom bij Postorderbedrijf Wolt b.v.

Wolt b.v. is sinds 1974 hèt toonaangevende bedrijf op het gebied van fotografie benodigheden. Alles wat u nodig heeft om uw hobby of professie zo goed mogelijk te beoefenen, kan Wolt leveren tegen scherpe prijzen.

Van camera's en films tot papier, chemie en doka apparatuur, wij kunnen àlles snel leveren, uiteraard met deskundig advies. De artikelen op onze site zijn slechts een beperkt uittreksel van ons assortiment. Via ons invulformulier kunt u ons bereiken voor vragen of informatie over niet-vermelde artikelen en natuurlijk ook voor bestellingen. Per zending worden verzendkosten en eventueel rembourskosten berekend. Alle vermelde prijzen zijn onder voorbehoud en inclusief btw.

Probeer eens de oer combinatie van Kodak Tri-X en D76 of ILFORD FP4 en ID-11

Jeroen

Page 4 of 4 FirstFirst 1234

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin