Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,295   Posts: 1,535,654   Online: 1131

Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 10 of 35
    Tim Vriend's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    6

Chemie nog te koop ?

Beste lezers,

Ik ben nog maar een beginner op het gebied van ontwikkelen en afdrukken, en ik zie hier allemaal verhalen over het zelf mengen van chemie.
    Aangezien ik nog niet al teveel met chemie heb gewerkt, en dus nog niet precies weet wat het allemaal doet wil ik hier eigenlijk nog niet aan beginnen.

Weet iemand een adres waar ik alle chemie kan kopen voor het ontwikkelen en afdrukken van z/w films, en welke chemie raden jullie mij aan ?

Bij voorbaat dank,

Tim Vriend
    When a memory is getting fuzzy...
    A picture can make it clear again...

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Hallo Tim,
    Fotochemicaliën zijn in Nederland in kleine hoeveelheden niet eenvoudig verkrijgbaar. Sommige stoffen mogen niet per post vervoerd worden.Een adres www.hekserij.nl kan ik je aanbevelen alsmede: www.raycochemicals.f9.co.uk Enige goede artikelen: www.photocrack.com
    Welke chemie? Hangt ervan af wat je wilt. Probeer de Doka Receptengids van Helfferich te pakken te krijgen (2e hands).
    Zeer goed: Anchell "The Darkroom Cookbook " en Film Developing Cookbook.
    Gegroet
    Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

Shooter
    Plastic Cameras
    Quote Originally Posted by Tim Vriend
    Beste lezers,

Ik ben nog maar een beginner op het gebied van ontwikkelen en afdrukken, en ik zie hier allemaal verhalen over het zelf mengen van chemie.
    Aangezien ik nog niet al teveel met chemie heb gewerkt, en dus nog niet precies weet wat het allemaal doet wil ik hier eigenlijk nog niet aan beginnen.
    Beste Tim,