Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,967   Posts: 1,523,371   Online: 1195

Results 1 to 8 of 8

Thread: doka materiaal

Shooter
    35mm

doka materiaal

Ik ben Cynthia, student aan de hogeschool Sint Lukas te Brussel. Ik zit momenteel in mijn eerste academie jaar fotografie.
    Het eerste jaar is volledig analoog en er wordt ook verwacht dat we al het materiaal zelf aankopen.
    Maar door de scheiding van mijn ouders hebben we vaak te maken met financiele onzekerheid.
    Mocht u mij een handje kunnen helpen met materiaal zou dat als een geschenk uit de hemel zijn.
    Met Vriendelijke Groeten
    Van Tielen Cynthia

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by CynthiaVT View Post
    Ik ben Cynthia, student aan de hogeschool Sint Lukas te Brussel. Ik zit momenteel in mijn eerste academie jaar fotografie.
    Het eerste jaar is volledig analoog en er wordt ook verwacht dat we al het materiaal zelf aankopen.
    Ik val van mijn stoel. Dat is wel het laatste wat ik in deze tijd verwachtte te horen...

Overigens wel positief

Kan je helaas niet persoonlijk helpen, maar met een beetje rondzoeken op sites als Marktplaats of het Belgische equivalent daarvan, denk ik dat je voor een klein bedrag een simpele doka in elkaar kunt draaien (of hebben ze die nog wel op de hogeschool ?). Misschien dat nog een paar van je landgenoten hier op APUG je een handje kunnen toesteken.

Als het meer om de film en papier gaat, is misschien nog oude over-datum voorraad ergens achterover te drukken. Voor ZW werk minder een probleem dan voor kleur.
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Shooter
    Multi Format
    Beste Cynthia,

Kan je wat specifieker zijn? Naar wat voor materiaal ben je op zoek?
    Met die kennis kunnen anderen je wellicht beter van dienst zijn?

Gr, Joop

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    Welkom!

Ik ben ook een beetje in de war. Naar mijn weten heeft St. Lucas, zoals alle instituten die serieus bezig zijn met fotografie wat de opnamen betreft een vooraad aan cameras ter beschikking en wordt van de studenten niet meer dan iets als een SLR verwacht.
    En doka werk wordt normaal in zulke instituten helemaal in de school faciliteiten gedaan.

Wat is er anders in Brussel of in jouw geval?
    Of gaat het gewoon om verbruiksmaterieel?
    Last edited by AgX; 10-09-2010 at 03:40 AM. Click to view previous post history. Reason: zoals gewoon: spelling

Shooter
    35mm
    Materiaal heb ik nu niet direct over, maar mits wat zoeken of rondbellen vind je vaak goedkope tweedehands dingen, foto nelissen (mechelen) heeft vaak goedkope tweedehands dingen. bakken, thermometers, maatbekers vind je vaak voor echt geen geld...
    Fotopapier is meestal (hoewel ik nu soms andere dingen hoor) goedkoop bij foto guy in brussel. Maar dat zal je op de school ook wel verteld worden.
    Ook de producten moeten geen stukken van mensen kosten, stopbad daar gebruik je een goeie scheut azijn voor. En ook de "goedkopere" merken doen wat ze moeten doen.
    Opvangflessen daar gebruik je je lege cola-limo flessen voor. die kan je ook goed platduwen zodat je geen oxidatie krijgt. (wel goed de labels van de frisdrank eraf en duidelijk melding wat er in de flessen zit!!)
    De ontwikkeling van je films gaat waarschijnlijk snel en goedkoop in de school zelf dus daar moet je niet direkt naar uitkijken.
    Maar heeft st lucas nu geen doka's meer ter beschikking? Of adressen van plaatsen waar je dat wel kan doen? Van waar ben jij? zit je op kot in brussel of pendel je op en af...

Groetjes en succes!!

Tom

nog zo iets, een thermometer voor de visbak (nog geen 2 euro) is ook handig voor de temperatuur van de producten na te kijken (niet voor filmontwikkeling he ;-)
    Zie ook mijn opmerkingen op Belgiumdig****.
    Last edited by TomStr; 10-09-2010 at 03:18 AM. Click to view previous post history. Reason: extra info

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Cynthia
    Ik denk wel dat we tot een overeenkomst kunnen komen , misshien wel op huurbasis.
    Heb wel een Durst 605 color kop staan die ik maar zelden meer gebruik en eigenlijk heb staan als reserve voor mijn andere vergroter.
    Dus neem maar contact en we zullen zien wat we kunnen doen.
    Ludo.

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    Ik vermoed wij hoeven geen antwoord meer van Cynthia te verwachten.

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Vind ook dat we deze tread beter een stil einde geven , maar ja daar gaat de grote baas geloof ik.
    Als het echt zo dringend was moest er al lang geantwoord worden , en als ze niet de moeite kunnen doen om iets te laten horen , als ze ergens anders iets gevonden heeft , vind ik het ook niet kunnen.
    Ludo.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin