Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,560   Posts: 1,545,262   Online: 854

Results 1 to 9 of 9
    chrismoret's Avatar
    Shooter
    35mm RF

Rodinal/Adonal waar te koop.

Ben opzoek naar Rodinal filmontwikkelaar of Adonal zoals het tegenwoordig schijnt te heten. Kan iemand mij een betrouwbaar adres in Nederland vertellen.

Niet de Dokawinkel, want deze reageerd al 3 weken niet op een bestelling of een mail waar het spul blijft. Daar ben ik wel klaar mee.
    ....took the red pill, and just buckled up....

Chris

flickr&blog

RobertV's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Niet de Dokawinkel
    Dat stond al breed uitgemeten in APUG.
    Niet alleen bekend bij particulieren, maar ook bij diverse importeurs.

chrismoret's Avatar
    Shooter
    35mm RF
    ...dat weet nu ook. Door schade en schande zullen we maar denken.. Even Googlen had een hoop frustratie gescheelt.
    ....took the red pill, and just buckled up....

Chris

flickr&blog

Adri van Loenhout's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    4
    http://www.fotohuisrovo.nl/

Deze firma heeft Rodinal in z'n leveringsprogramma onder shop.

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    De naam van rodinal is wel veranderd en is nu R09 one shot , hoe ze daar aankomen is me wel een raadsel , maar zou inderdaad wel de enige echte rodinal zijn.
    Ludo.

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    Ludo, het toenmalige Agfa verwerkings-chemie bedrijf, dat intussen twee keer van eigenaar is gewisseld, produceerd nog altijd wat van die toenmalige Agfa chemie, maar intussen niet meer op eigen rekening maar aan ieder die hun opdracht geeft zo te zeggen. Dus toenmalig Agfa-Leverkusen Rodinal is nu onder verschillende merknamen op de markt.

RobertV's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    hoe ze daar aankomen is me wel een raadsel
    R09 is de oude OrWo (voormalige DDR tak van Agfa) naam die ook een Para-Amino Phenol ontwikkelaar produceerde en onder deze naam verkocht. Later overgegaan naar Calbe chemie.

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    hoe ze daar aankomen is me wel een raadsel
    En "R09 one shot" is vermoedelijk gekozen om het af te zetten van het toenmalige Rodinal Special.
    Een, heel ander, ontwikkelaar die wel her te gebruiken was. Die word, onder ander naam, weer door Agfa zelf produceerd.
    Last edited by AgX; 11-22-2010 at 03:09 PM. Click to view previous post history.

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by chrismoret View Post
    Ben opzoek naar Rodinal filmontwikkelaar of Adonal zoals het tegenwoordig schijnt te heten. Kan iemand mij een betrouwbaar adres in Nederland vertellen.
    Adonal en andere producten van Adox zijn te koop via FotoFilmFabriek, link naar Adonal: http://www.fotofilmfabriek.nl/webwin...l%20recept%29/
    Last edited by atmoshpere; 11-23-2010 at 02:02 PM. Click to view previous post history.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin