Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,925   Posts: 1,585,030   Online: 1006

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 17

Shooter
    35mm

"valse" tri-x 400 35mm

Ik heb recent nieuwe film gaan kopen, mijn lokale foto-boer zei me om deze te nemen
    Rolletje

ik gebruik altijd tri-x kodak
    deze zou dezelfde film zijn, alleen verwerkt door een andere firma en dus goedkoper.
    Nu heb ik de eerste films ontwikkeld en ben eigenlijk zeer teleurgesteld over de resultaten, ze zijn duidelijk "fletser" hebben minder contrast dan de "echte" tri-x.
    Ze zijn ontwikkeld in HC110 (dil B) op 20° en gedurende 7 minuten.
    Ze zijn samen ontwikkeld met een "echte" kodak tri-x en deze is OK (zoals ik gewend ben)
    Is het een ander soort film? wie kan me iets meer zeggen? de foto handelaar is nogal bekend en ik zou van hem dus niet verwachten dat hij me rommel verkoopt.
    Ook de markering op de rand van de film is anders.
    op de "slechte" film staat K°ODAK 400TX waar er op de "echte" KODAK 400TX staat.
    Ik vind niks op het web. Alle info is welkom.

Alvast bedankt,

Tom

Markering echte kodak tri-x

Markering "valse" tri-x

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Er staat nergens dat het Kodak Tri-X is. Dus is het dat niet bijgevolg goedkope imitatie dus. Zelfs de filmbase oogt anders.

gr. Marc
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    K*ODAK ???!!!

Komt waarschijnlijk uit China of het Oostblok. Naar mijn weten heeft Kodak nooit onder andere merknamen verkocht. Robert weet daar ongetwijfeld meer van.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    35mm
    dat vreesde ik al...
    dus eraan voor mijn centjes... nooit meer brol kopen...
    nochtans voor de rest geen klagen van de fotohandel...
    lang leve de ECHTE kodak.

Tom

Misschien dat robertV idd weet wat ik nu wel in handen heb.

Shooter
    Medium Format
    Een 'sterretje' in de Kodak naam op de rand van de film wil niet zeggen dat het geen Kodak film is. Op TMY, b.v., staat KOD*AK.

Hoe die codering werkt weet ik niet, maar dat het een codering is die Kodak gebruikt staat vast.

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    -) Kodak films zijn met een huismerk op verpakking én filmrand zowel in z/w als in kleur in de handel.

-) deze XXX-film is origenele Kodak Tri-X met Tri-X-codering, verleden jaar in XXX-cassette naar Duitsland geexporteerd of er in zulke ingespoeld.

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by argentic View Post
    K*ODAK ???!!!

Komt waarschijnlijk uit China of het Oostblok. Naar mijn weten heeft Kodak nooit onder andere merknamen verkocht. Robert weet daar ongetwijfeld meer van.
    Kodak heeft naar mijn weten nooit onder een andere merknaam verkocht, maar de producten met de kodaknaam erop konden uit vele hoeken komen, met vaak slechte kwalitieit. Je moest altijd opletten dat het spul uit Rochester kwam. Ik dacht echter dat dit verleden tijd was. Maar wie weet?

Jed

RobertV's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Robert weet daar ongetwijfeld meer van
    Ik doe verder geen zaken met Kodak maar in de USA wordt Kodak bij Freestyle onder huismerk wel verkocht.
    Freestyle doet rechtstreeks zaken met o.a. Fuji voor de Legacy lijn en heeft voor Foma het huismerk Arista waar compleet met verpakking enz. vanuit de Tsjechische Republiek wordt geproduceerd, speciaal voor de USA markt.

Bij veel fabrikanten kun je tegen betaling in principe elke product krijgen die je in een eigen verpakking kunt stoppen. Alleen Ilford verkoopt geen A merk meer onder ander label.
    Maar een export product als halffabrikaat kan evt. nog wel geleverd worden.

Dus als ik eigen iso 25 RoVo film wil hebben is een deal met Efke in Kroatië geen probleem. Net zomin voor een iso 200 RoVo film van Foma. Alleen zitten er minimum hoeveelheden aan vast die in de NL / B z/w markt nooit op tijd te verkopen zijn. Dus toch niet echt een goed idee.

Shooter
    35mm RF

XXX film

Ik heb deze film een tijd geleden verkocht via Maco -Rollei Duitsland.Heb er zelf verschillende van gefotografeerd en ontwikkeld.Zijn originele TX made in Rochester en verpakt bij AP in Spanje voor Maco.Ik heb aan dhr Schroeder van Maco een mail gestuurd om hem te melden dat dit verschil optreedt.Wacht op antwoord .Is nu niet meer leverbaar daar Rollei deze maand met een RPX 100 en RPX 400 komt die dichtbij de APX 100 en 400 ligt.
    Wordt verder nagekeken.
    Guy Meurs
    Rollei-film

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by RobertV View Post
    Alleen Ilford verkoopt geen A merk meer onder ander label.
    Was het niet zo dat het verkopen van Ilford film onder huismerk enkele jaren geleden bijna tot hun bankroet geleid had ?
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin