Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,847   Posts: 1,582,799   Online: 812

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 23
    Tim Vriend's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    6
    Ik had laatst 6 rolletje fp4+ tegelijkertijd ontwikkeld, en daarvan was er een grijs uitgeslagen.
    Ik ontwikkelde 2 rolletjes tegelijk met dezelfde ontwikkelaar.
    En precies bij dat ene rolletje zat een grijze waas over de film en bij het andere rolletje niet die tegelijkertijd de ontwikkeltank in ging.

Bij elk merk zit er wel een rolletje tussen die niet klopt.
    When a memory is getting fuzzy...
    A picture can make it clear again...

juw
    juw is offline

Shooter
    35mm
    Images
    1
    Vandaag met de tweede rol Fomapan T200 de doka ingedoken, die was belicht onder minder extreme lichtomstandigheden.

(De eerste rol was al afgedrukt, de uitspraak over de tweede rol had ik voorbarig gemaakt a.d.h.v. wat negatief scan's. Tja, het blijkt maar weer dat die scanners onderdoen voor 't echte werk ...)

Ik kom terug op mijn eerdere uitspraak. Geweldige film, een paar erg mooie uitvergrotingen kunnen maken (Net terug van de Ikea om een paar lijst op te halen :-) )

Korrel is aanwezig, maar niet storend. Huidtonen worden schitterend weergegeven.

Robert, je hebt mail :-)

Quote Originally Posted by juw
    Dag Robert,

Fomapan T200 is inderdaad een leuke film. Heb op dit moment twee rollen van deze film geprobeerd en vergeleken met Kodak Tmax 100 onder gelijke omstandigheden.

Ik geef toe, het zal wel geen eerlijke vergelijking zijn, maar Fomapan blijft toch iets achter (naar mijn gevoel vooral op de contrastomvang die de film aankan.)

Johan.

naaldvoerder's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    26
    Ik ben ooit bij Impex in Berlijn geweest. Een prachtige zaak, volledig toegespitst op dokawerk.

Ze verkopen mooi papier, de Classic Range

JJ

juw
    juw is offline

Shooter
    35mm
    Images
    1
    Wanneer zelfs Ilford d'r af en toe al last van heeft :-)

Knap lullig he, zo'n mislukte film. Vooral wanneer je naar de negatieven kijkt en er nog een paar erg leuke tussen zitten die de moeite niet meer waard zijn om af te drukken.

Groeten.

Johan.

Quote Originally Posted by Tim Vriend
    Ik had laatst 6 rolletje fp4+ tegelijkertijd ontwikkeld, en daarvan was er een grijs uitgeslagen.
    Ik ontwikkelde 2 rolletjes tegelijk met dezelfde ontwikkelaar.
    En precies bij dat ene rolletje zat een grijze waas over de film en bij het andere rolletje niet die tegelijkertijd de ontwikkeltank in ging.

Bij elk merk zit er wel een rolletje tussen die niet klopt.

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by naaldvoerder
    Ik ben ooit bij Impex in Berlijn geweest. Een prachtige zaak, volledig toegespitst op dokawerk.

Ze verkopen mooi papier, de Classic Range

JJ

Classic = Forte
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by argentic
    Classic = Forte
    En Forte kun je in Nederland bestellen bij http://www.renedecaluwe.nl/. Ik geloof wel dat Classic voor iets goedkopere prijzen verkocht worden, maar dan komt er nog porto vanuit Berlijn bij.

G.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

jelke's Avatar
    het verzenden vanuit berlijn kost 10 euro, pakketpost in nederland kost 5,50 euro, dus dat scheelt maar 4,50 euro...............ik heb net mijn bestelling van foto impex binnen

vrijdagmiddag mijn bestelling doorgemailt, s'avonds al een mail terug met een overzicht van de bestelde spullen en het te betalen bedrag, gelijk het geld overgemaakt via de computer (gratis binnen europa)

dinsdag een mail van ups met een trackcode van het pakketje, en jawel
    vrijdag had ik al mijn spullen, in een woord klasse!!

ik ben inmiddels helemaal overstag gegaan voor foma, zowel de film als het fomatone mg barietpapier

het fomatone barietpapier doet me denken aan record rapid en portriga rapid papier van agfa, het is een prachtig laaggevoelig papier met een ongekende rijke toonschaal, het classic papier heb ik ook een tijdje gebruikt maar het fomapapier vind ik persoonlijk mooier (maar ja dit is een kwestie van smaak)

Shooter
    Medium Format
    Hallo,

Ik woon in Duitsland en ik merk, dat Nederlanders bij Fotoimpex in Berlijn bestellen. Ik ben daarentegen op zoek naar fotochemicalien leveranciers in Nederland. Het gaat me dan om bijvoorbeeld zilvernitraat en kaliumbromide.
    De wetgeving in Duitsland verhindert levering van bepaalde chemicalien, vandaar dat ik in Nederland zoek.
    Il wil gaan meedoen aan het zelf maken van emulsies. Een amerikaanse site " The lightfarm " begint met een internet workshop.
    Dus als iemand me adressen kan geven, dan graag.

Bedankt

Henk

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    Ik heb niet de indruk dat het om de wetgeving gaat: er zijn chemicalien welke bij een of ander handelaar zeker of bij verhaal niet door partikulieren te verkrijgen zijn, welke door de wet helemaal geen beperking ondergaan.

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Goed, beste Polder: de Hekserij te Kampen. Kijk daar eens.

Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin