Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,707   Posts: 1,548,541   Online: 914

Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 23
    PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9

Mijn bestellijstje bij fotoimpex.de

Iemand ervaring met deze winkel? Kan betaling via overschrijving of enkel visa?
    Zou volgende bestelling willen doen (om eindelijk te starten met de doka ;-)

fotoimpex.de

KB Fomapan 400
    Classic Pan 400
    Efke KB100
    Om deze films eens te testen: 400 omdat mijn zoom niet zo lichtsterk is, de 100 voor de 50 natuurlijk ;-) Iemand ervaring met deze filmpjes? bv in vergelijking met merken zoals fuji, kodak, agfa en Ilford. (de 'grote' vier?)

Paterson 2x tank 24.36
    Kaiser abstreifer 8
    S/W thermometer 4.06
    Edelsthahlfilmclips 8
    Paterson Mixing Jug 1000ml 6.38
    AP Meetcylinder 25ml 1.84
    AP Meetcylinder 100ml 2.90
    AP Meetcylinder 100ml 2.90
    AP Meetcylinder 650ml 5.22
    2 PE faltflaschen 1000ml (harmonicaflessen denk ik) 8.80
    AP Lupe KB (8x goedkoop loepje - heb toch nog géén lichtbak) 6.38

Classic STP Stopbad 2.90
    (als het op is gebruik ik huishoudazijn, maar dit lijkt me toch niet duur...)
    Welke ontwikkelaar? F09 HC110 TMAX?(rodinal vind ik niet en poeder wil ik niet gebruiken)
    Calbe F905 (100ml) 2.30
    (wetting agent?)
    Classic EFX express 500ml 2.60
    (goeie fixeerder of beter iets anders? ze hebben daar niet veel chemie van agfa kodak en dergelijke....)
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Heb het een en ander besteld bij Fotoimpex. Levering ging soepel bovendien hanteren ze een standaardtarief voor verzendkosten. Euro 10,- (uitgezonderd grote flessen vloeistoffen). Betaling met credit card. Ook kun je middels een internationale bankoverschrijving betalen. Download de catalogus, achterin staan de leveringsvoorwaarden. Classicpan400 naar mijn bevindingen is het eerder 200ISO. Fomapan goeie film, blauwe drager die je er niet uitwast. Al aan Tura gedacht? Zelfde als Agfa. zie catalogus.
    Ontwikkelaar F09=gelijk aan Rodinal. Goed spul.
    Gegroet
    Hans
    Last edited by clogz; 08-24-2004 at 04:45 AM. Click to view previous post history.
    Digital is best taken with a grain of silver.

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Quote Originally Posted by clogz
    Heb het een en ander besteld bij Fotoimpex. Levering ging soepel bovendien hanteren ze een standaardtarief voor verzendkosten. Euro 10,- (uitgezonderd grote flessen vloeistoffen). Betaling met credit card. Ook kun je middels een internationale bankoverschrijving betalen. Download de catalogus, achterin staan de leveringsvoorwaarden. Classicpan400 naar mijn bevindingen is het eerder 200ISO. Fomapan goeie film, blauwe drager die je er niet uitwast. Al aan Tura gedacht? Zelfde als Agfa. zie catalogus.
    Ontwikkelaar F09=gelijk aan Rodinal. Goed spul.
    Gegroet
    Hans
    Je, heb de catalogus gedownload hé, anders kon ik die lijst niet opmaken
    Lijkt me een interessant bedrijf te zijn om te leveren naar België en om aan chemie te (blijven) geraken. Ga nu de bestelling doen, zou alleen nog wat Ilford durven bestellen maar ik heb daar totaal géén ervaring mee....
    Liefst een 400ISO, maar ik weet niet goed welke. (kwestie Ilford wat te steunen!)
    Wat bedoel je met Tura = agfa? Zelfde kwaliteit? En dat voor zo'n lage prijs....
    Classicpan niet aan te raden? (is de goedkoopste film ook)
    Fomapan goed voor algemeen gebruik?
    Op het engelstalige gedeelte noemt men efke 25 'afval'....
    Als ontwikkelaar ga ik alvast die F09 bestellen.
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

clogz's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    114
    Hallo Pieter,
    Tura is gewoon Agfa film met een andere naam. Met Classicpan heb ik niet zulke goeie ervaringen (120 film). Ik denk dat de werkelijke snelheid op Iso 200 ligt. Bovendien zaten er bij de 30 rollen zo'n 10 slechte; fabricagefout denk ik. Gewoon pech gehad; velen op Apug vinden het een goede film. De filmdrager is nogal grijzig en krult nogal. NewClassicpan zoals verkocht door J&C (verbonden aan Fotoimpex) in de USA schijnt een betere kwaliteitscontrole te moeten doorstaan.
    Fomapan is een goeie film maar met een blauwkleurige filmdrager. Die kleur verdwijnt niet tijdens het spoelen. Op zich heeft dit geen gevolgen bij het maken van de afdrukken. Ook deze film (120 formaat) houdt van krullen.
    Met Efke heb ik geen ervaring. Kijk eens verder op Google of Apug wat men er van vindt. Je kunt niet op één mening afgaan.
    Ilford FP4+ en HP5+ zijn al jaren mijn favorieten. Fotoimpex heeft nog een restpartij Orwo 125 liggen tegen een aantrekkelijke prijs. Verkoopdatum 2005 maar als je de films in de koelkast legt gaan ze nog vele, vele jaren mee. Orwo=Ilford in een ander jasje.
    Zie: www.foma.cz
    Succes
    Hans
    Digital is best taken with a grain of silver.

Shooter
    Medium Format
    Images
    9
    Quote Originally Posted by PieterB
    Zou volgende bestelling willen doen (om eindelijk te starten met de doka ;-)
    Pieter,
    Sorry dat ik zo laat reageer.
    Ik zou geen harmonicaflessen nemen. Alhoewel ze het voordeel hebben dat je alle lucht uit de flessen kunt krijgen, en dus theoretisch je vloeistoffen beter houdbaar zijn, zitten er ook nadelen aan. Op den duur vervuilen doka-flessen en het is heel moeilijk om de harmonicaflessen goed schoon te houden.

Ik kreeg een tip van iemand dat je, als je toch de lucht uit gladde plastic flessen wilt hebben, je een emmer knikkers moet aanschaffen. Je snapt hem al: je gooit gewoon net zoveel knikkers in je vloeistof tot die tot de rand van de fles staat. Knikkers zijn gemakkelijk schoon te houden.

Groetjes, Anne Marieke

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by PieterB

Paterson 2x tank 24.36
    Kaiser abstreifer 8
    S/W thermometer 4.06
    Edelsthahlfilmclips 8
    Ik haal bij Welkoop/Boerenbond (een handel in agrarische benodigdheden)1 en 2 liter maatbekers met duidelijke maataanduidingen voor ? 2,- en ? 4,-. Ze zijn beter geschikt voor dokagebruik dan alle merk (plastic) maatbekers die ik tot nu toe gehad heb, en nog goedkoper ook.

2 PE faltflaschen 1000ml (harmonicaflessen denk ik) 8.80
    Ik zou je geen harmonicaflessen aanraden. Het idee is verleidelijk. Maar in mijn ervaring zijn ze zelden echt luchtdicht, en uiterst moeilijk schoon te maken. Ik gebruik glazen yoghurtflessen met plastic schroefdop voor chemie. Lekker brede hals, goed schoon te maken en luchtdicht. Als hij niet vol is kiep je er gewoon wat knikkers in tot de chemie aan de rand staat, of spuit je er wat aanstekergas in om oxidatie te voorkomen (pas op, ontvlambaar).

Classic STP Stopbad 2.90
    (als het op is gebruik ik huishoudazijn, maar dit lijkt me toch niet duur...)

Dat is ? 2,90 voor 5 liter, of ~ ? 0,60 per liter. Bij diezelfde Welkoop koop ik een kilo 100% citroenzuur (reukloos stopbad) voor ? 6,50. Bij 15 gram per liter betekent dat 66 liter stopbad, ofwel een dubbeltje per liter.

En heb je wel eens gedacht aan het Nederlandse Amaloco? Prima produkten voor een uiterst redelijke prijs. En alle ontwikkelaars zijn vloeibaar.

Gilbert
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Shooter
    Medium Format
    Op onze website vind je alle informatie over de Fomapan films uit CZ. En over Amaloco gesproken: Ook de AM74 doet het prima met die Fomapan films.

Een bijzondere combinatie is de Fomapan T200 (een kristaltechnologie film) met de SPUR HRX ontwikkelaar, een aanradertje.

Groetjes,

Robert

juw
    juw is offline

Shooter
    35mm
    Images
    1
    Dag Robert,

Fomapan T200 is inderdaad een leuke film. Heb op dit moment twee rollen van deze film geprobeerd en vergeleken met Kodak Tmax 100 onder gelijke omstandigheden.

Ik geef toe, het zal wel geen eerlijke vergelijking zijn, maar Fomapan blijft toch iets achter (naar mijn gevoel vooral op de contrastomvang die de film aankan.)

Maar kwa prijs trekt Fomapan T200 me enorm.

Is deze film nog leverbaar als meterware ? En wat is de kwaliteit van de film in het algemeen. Op internet kom ik nog wel's wat horrorverhalen tegen over fabrikagefouten.

Groeten.

Johan.

Quote Originally Posted by Fotohuis
    Op onze website vind je alle informatie over de Fomapan films uit CZ. En over Amaloco gesproken: Ook de AM74 doet het prima met die Fomapan films.

Een bijzondere combinatie is de Fomapan T200 (een kristaltechnologie film) met de SPUR HRX ontwikkelaar, een aanradertje.

Groetjes,

Robert

Shooter
    Medium Format
    Emulsie problemen en wisselende qualiteit kom je tegen bij Forte, classicpan , Efke (onlangs met het schutpapier van de rolfilms), Maco. Inmiddels koopt Forte een aantal emulsies bij Ilford. Kennelijk hebben ze de problemen bij de filmproductie niet goed onder controle gekregen. Een aantal fotopapieren daarvan zijn weer bijzonder goed.

Fomapan films zijn qualitatief geen probleem. Ik werk er zelf ook mee, zoals de meeste producten uit ons programma.
    T200 is er in 30,5m meterwaren. We hebben een beperkte voorraad hiervan.
    Lege metalen cassettes leveren we ook.

Het prijsverschil met de reguliere 135-36 cassettes is niet zo groot meer. Je kunt elke gewenste lengte maken tot ca. 40 opnames en natuurlijk zijn alle films dan van dezelfde batch.

Groetjes,

Robert

juw
    juw is offline

Shooter
    35mm
    Images
    1
    Dus iedere film heeft wel's een probleempje (Zelfs Kodak T400CN, laatst nog twee rollen met rare kleine krasjes in de breedteriching van de film). Maar het is mooi te horen dat 't niet structureel is by fomapan.

Je hoort nog van me.

groeten.

Johan.

Quote Originally Posted by Fotohuis
    Emulsie problemen en wisselende qualiteit kom je tegen bij Forte, classicpan , Efke (onlangs met het schutpapier van de rolfilms), Maco. Inmiddels koopt Forte een aantal emulsies bij Ilford. Kennelijk hebben ze de problemen bij de filmproductie niet goed onder controle gekregen. Een aantal fotopapieren daarvan zijn weer bijzonder goed.

Fomapan films zijn qualitatief geen probleem. Ik werk er zelf ook mee, zoals de meeste producten uit ons programma.
    T200 is er in 30,5m meterwaren. We hebben een beperkte voorraad hiervan.
    Lege metalen cassettes leveren we ook.

Het prijsverschil met de reguliere 135-36 cassettes is niet zo groot meer. Je kunt elke gewenste lengte maken tot ca. 40 opnames en natuurlijk zijn alle films dan van dezelfde batch.

Groetjes,

Robert

Page 1 of 3 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin