Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,929   Posts: 1,585,235   Online: 825

Results 1 to 4 of 4

Shooter
    35mm

Barrietpapier in doorloopprocessor

Allereerst mijn complimenten over deze discussiegroep.
    Weet iemand of ik barrietpapier in een doorloopmachine kan verwerken?
    Ik ben bezig om een Ilford CAP 40 (Cibachrome) om tebouwen naar het RA-4 en zwart-witproces.

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by martin visser
    Weet iemand of ik barrietpapier in een doorloopmachine kan verwerken?
    Ik kan alleen een indirect antwoord geven - wegens geen ervaring met dergelijke processors. Bariet papier is karton en scheurt gemakkelijk als het nat is. Het is daarom dat men PC/RC heeft ontwikkeld. Ik vermoed dat alles afhankelijk is van de verwerkingssnelheid.
    Bariet papier is trager dan RC (ontwikkelen en fixeren duurt doorgaans 2x zolang als RC/PC papier). Misschien speelt dat ook een rol.

groetjes, Marc.
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    Plastic Cameras
    Quote Originally Posted by Marc Leest
    Bariet papier is karton en scheurt gemakkelijk als het nat is. Het is daarom dat men PC/RC heeft ontwikkeld.
    Bariet makkelijk scheuren? Ik moet na dik 25 jaar m'n eerste gescheurde papiertje nog tegenkomen... Hangt helemaal van de dikte af. Bergger-papier bv. is kartondik, gevaar voor scheuren is beslist niet aan de orde. Agfa-bariet daarentegen is wel een stuk dunner, vanaf 30x40 moet je gaan oppassen. Het kan zijn dat machinale verwerking van bariet daarom lastiger/gevaarlijker is.

Groet, Paul.

Shooter
    35mm
    Quote Originally Posted by Marc Leest
    Ik kan alleen een indirect antwoord geven - wegens geen ervaring met dergelijke processors. Bariet papier is karton en scheurt gemakkelijk als het nat is. Het is daarom dat men PC/RC heeft ontwikkeld. Ik vermoed dat alles afhankelijk is van de verwerkingssnelheid.
    Bariet papier is trager dan RC (ontwikkelen en fixeren duurt doorgaans 2x zolang als RC/PC papier). Misschien speelt dat ook een rol.

groetjes, Marc.
    Marc, ik bezit een 2e cap 40 voor het cibachromeproces, met deze machine heb ik wel zwartwit op PE-papier afgedrukt. Dit gaf trouwens prima resultaten, alleen het proces duurt zolang. De doorloopsnelheid is dan 2 minuten voor elk bad. Ik werk met Amaloco produkten met een aangepaste verdunning.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin