Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,566   Posts: 1,545,383   Online: 1040

Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 30
    maarten m's Avatar
    Shooter
    Medium Format

ADOX pushen tot 400 en hoger?

heeft iemand ervaring en of bedenkingen bij mijn idee om ADOX CHS 100 te pushen tot 400 en hoger?

bedankt,
    maarten.

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Quote Originally Posted by maarten m View Post
    heeft iemand ervaring en of bedenkingen bij mijn idee om ADOX CHS 100 te pushen tot 400 en hoger?

bedankt,
    maarten.
    Je schaduwen zullen tot en met zone IV dichtlopen, gebruik een hoog energetische ontwikklaar als DD-X of zo, kun je iets meer detail genereren.

Marc
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

maarten m's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    merci marc,

is dit uit eigen ervaring, of een typisch verschijnsel bij pushen?

maarten.

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Als er geen verlies in detail zou zijn, dat hadden ze het wel een 400 film genoemd.

Shooter
    4x5 Format

bedankt,
    maarten.
    Ik heb deze film twee jaar terug gebruikt en ga hem binnenkort weer testen. Nu ga ik hem testen op normaal gebruik. Maar uit de testresultaten kan ik afleiden wat te verwachten is wanneer je op 400 ISO gaat belichten. Dus wacht het resultaat af. En wat de bedenkingen betreft, zal dat afhangen hoeveel verlies je in de doortekende schaduw accepteert.

Jed

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    merci marc,

is dit uit eigen ervaring, of een typisch verschijnsel bij pushen?

maarten.
    Dit is een algemene concept, gebaseerd op ervaring met andere films (APX100).
    -m-
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Marc Leest View Post
    Dit is een algemene concept, gebaseerd op ervaring met andere films (APX100).
    -m-
    Dit is inderdaad een algemeen concept. Als je andere ISO 100 films gaat vergelijken, zul je vergelijkbare resultaten krijgen. Maar ga je nu naar andere ontwikkelaars en ontwikkelprocedures, dan hoeven de resultaten helemaal niet meer vergelijkbaar te zijn. De netdoortekende schaduwen kunnen dan op een ander punt komen te liggen.
    Omdat in dit geval de film gegeven is (adox 100), is het antwoord op de vraag: is er een andere ontwikkelaar / ontwikkelprocedure, die meer uit de schaduwen weet te halen bij de adox 100. Toevallig was ik toch van plan de eigenschappen van de adox 100 te onderzoeken. Dus dan zouden we meer kunnen weten.

Jed

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Jed Freudenthal View Post
    Dit is inderdaad een algemeen concept. Als je andere ISO 100 films gaat vergelijken, zul je vergelijkbare resultaten krijgen. Maar ga je nu naar andere ontwikkelaars en ontwikkelprocedures, dan hoeven de resultaten helemaal niet meer vergelijkbaar te zijn. De netdoortekende schaduwen kunnen dan op een ander punt komen te liggen.
    Omdat in dit geval de film gegeven is (adox 100), is het antwoord op de vraag: is er een andere ontwikkelaar / ontwikkelprocedure, die meer uit de schaduwen weet te halen bij de adox 100. Toevallig was ik toch van plan de eigenschappen van de adox 100 te onderzoeken. Dus dan zouden we meer kunnen weten.

Jed
    Kortom Maarten, wachten tot de meester een antwoord voor je heeft....

Overigens mijn ervaring met adox 100 in de x-tol / pyrocat MC en / FX37 is dat hij maar nipt de 80 asa haalt. Het zou me verbazen als je een sopje vind die er 400 van weet te maken.
    Printen is net als leren fietsen. Theorie helpt niet, je moet het doen.

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Kortom Maarten, wachten tot de meester een antwoord voor je heeft....

Overigens mijn ervaring met adox 100 in de x-tol / pyrocat MC en / FX37 is dat hij maar nipt de 80 asa haalt. Het zou me verbazen als je een sopje vind die er 400 van weet te maken.
    Gary, ik ben niet bekend met jouw ontwikkelpogingen bij adox 100. Maar ik kan zo zeggen dat je bij deze film zo een stop verdient met een juist ontwikkelproces, en dat vind je terug in de publikaties (bijv. door fotoimpex). Pushen gaat zondermeer bij deze film. Het is alleen de vraag hoever dat kan gaan. Dat is bij mijn weten niet gepubliceerd.
    Ik neem aan dat de vraag van Maarten hierop slaat. Ik zal Maarten per PM benaderen, want discussie over dit onderwerp wordt door deze en gene niet op prijs gesteld.

Jed

maarten m's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    bedankt in ieder geval allemaal voor de antwoorden.
    van zodra ik resultaten heb laat ik zelf iets weten.

maarten.

Page 1 of 3 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin