Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,900   Posts: 1,584,401   Online: 704

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 14 of 14

Thread: film kopen

Cor
    Cor is offline

Shooter
    Multi Format
    Images
    5
    Quote Originally Posted by RobertV View Post
    Vlakfilm is een zaak van Bergger. De vraag naar vlakfilm in NL is nihil. Waarschijnlijk 4x5" en 8x10". Maar dit project gaat buiten mij om.

Ik weet van ongeveer 5-10 actieve vlakfilm gebruikers (4*5 en 8*10, geen 5*7 zo ver ik ken), uiteraard ken ik lang niet iedereen, dus misschien zijn er 100 aktieve vlakfilm gebruikers in Nederland.

Ook 4*5 spul word nog regelmatig verkocht op Marktplaats, dus ik neem aan dat daar in ieder geval 1 doosje vlakfilm voor aangeschaft wordt.

Ik vermoed dat er dus andere kanalen voor aanschaf gebruikt worden dan FotoHuisRovo ..maar hou ons op te hoogte, misschien veranderd dat...

Groet,

Cor

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by Cor View Post
    Ik weet van ongeveer 5-10 actieve vlakfilm gebruikers (4*5 en 8*10, geen 5*7 zo ver ik ken), uiteraard ken ik lang niet iedereen, dus misschien zijn er 100 aktieve vlakfilm gebruikers in Nederland.

Ook 4*5 spul word nog regelmatig verkocht op Marktplaats, dus ik neem aan dat daar in ieder geval 1 doosje vlakfilm voor aangeschaft wordt.

Ik vermoed dat er dus andere kanalen voor aanschaf gebruikt worden dan FotoHuisRovo ..maar hou ons op te hoogte, misschien veranderd dat...

Groet,

Cor
    Ik heb er weinig twijfel over dat dat aantal van 5-10 gebruikers te laag is. OK, geen dagelijkse kost, maar op de FotoAcademie in Amsterdam werd een paar jaar geleden, nog volop vlakfilm verbruikt. Dat kwam dan vaak van Nivo Schweitzer, die zat immers om de hoek.

Foto Den Boer in Amsterdam heeft ook nog meer dan genoeg 4x5 voorraad, zelfs Fuji instant (kleur) en de nieuwe Polaroid. Weet niet hoe hard het loopt, maar aangezien het 1 van de laatste "gewone" winkels is die nog een uitgebreid analoog assortiment voert, denk ik dat het op dit moment niet zo slecht gaat. Ik ga er in ieder geval nog met plezier heen, en kom dan altijd andere analoge klanten tegen.
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Shooter
    4x5 Format
    Ook ik hoor bij de vlakfilmgebruikers - schiet een 200 vel jaar ongeveer - naast het nodige aan rolfilm en kleinbeeld. Die film koop ik doorgaans bij Camera Professional in Rotterdam. Ze hebben het nodige op voorraad - ook het Ilford assortiment op 4x5 - tegen zeer scherpe prijzen. De meeste webwinkels zijn duurder...

RobertV's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    De productie van film. Een promotie film van Kodak anno 1958:

http://www.youtube.com/watch?v=UJ6w1...eature=related
    (Deel 1) en
    http://www.youtube.com/watch?v=4-d0W...eature=related
    (Deel 2).

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin