Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,675   Posts: 1,481,939   Online: 1082

Results 1 to 6 of 6

Shooter
    35mm

Wie heeft ervaring met films invriezen?

Hallo allemaal ,

Heeft iemand van jullie ervaring met het invriezen van film? Ik wou graag een lading 6x6 films kopen en deze invriezen.heeft iemand tips of weet waar ik op moet letten?

Met vriendelijke groet,

Jacques

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by nikon F4 View Post
    Hallo allemaal ,

Heeft iemand van jullie ervaring met het invriezen van film? Ik wou graag een lading 6x6 films kopen en deze invriezen.heeft iemand tips of weet waar ik op moet letten?

Met vriendelijke groet,

Jacques
    Ik pak de films in een plastic zak en doe ze in de vriezer. Ze blijven dan heel lang goed. Zo bebruik ik nu film die al 10 jaar verlopen is. Als je de film uit de vriezer haalt om te gebruiken, laat alles eerst goed op temperatuur komen. Voorkom condensatie.

Jed

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Jacques ,
    Ik doe het al jaren en tot nu toe geen enkel probleem ermee gehad.
    Ik doe de film uit het kattonnen doosje , als hij tenminste zo is verpakt , anders in de plastieke verpakking zo is het volume kleiner , stapel de filmen in een groter doos , naargelang de hoeveelheid en doe de dan in de vriezer. doe wel een extra vermelding op elke film om te kunnen zien welke de oudste zijn.
    Als je een film nodig hebt haal ik hem een 4-tal uren voor gebruik er uit en laat hem rustig bekomen.
    Moet alleen zien dat je plaats hebt in de vriezer , vrouwlief moet er wel mee akkoord gaan natuurlijk.
    Ludo
    Last edited by argentic; 02-14-2011 at 02:20 AM. Click to view previous post history. Reason: typefoutje

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Je hebt nu twee threads met dezelfde inhoud / vraag lopen. Volgende keer iets meer geduld voordat je een vraag een tweede keer stelt. Het antwoord komt vanzelf.
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Shooter
    35mm
    Excuus voor het ongemak ,ik dacht alleen dat ik het in de verkeerde categorie had geplaats heb nog gekeken of ik deze kon verwijderen maar dat ging niet,of kan die optie nergens vinden.

Gr. Jacques

Shooter
    35mm
    Mag ik jullie allemaal bedanken voor jullie antwoord.echt super bedankt.

Gr. Jacques

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin