Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,514   Posts: 1,543,606   Online: 1130

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 24

Shooter
    Medium Format
    De aansluiting vooraan met het pennetje is voor aansluiting van de meetcel voor kleurmeting

deze heb je niet nodig

gewoon de electr stekkers aansluiten en handelen zoals eerder omschreven dus hold etc

Shooter
    35mm

doka

Hey, bedankt allemaal, heb dus geprobeerd de stekker gewoon in te steken en
    blijkbaar is er iets mis met lamp of transfo (of hoe je het ook mag noemen)

Wil gerust een eindje rijden om hulp te krijgen maar mijn vraag is moet ik dan
    alles meebrengen. (ik bedoel dan ook de vergroter)

Ik zal misschien eerst de lamp vervangen, misschien ligt het daar wel aan maar
    dan komt de volgende vraag, welke lamp moet er in en waar kan ik deze nog krijgen ???

Shooter
    35mm

OPZOEKEN PROBLEEM

Om het voor jou makkelijk te houden, is er in de familie niet iemand, of op school
    wellicht iemand die over een volt/ampere meter beschikt.
    Die kan dan zonder meer:
    1) de spanning aan de uitgang van de trafo meten.
    2) aan het snoer dat van trafo naar de vergroter gaat aan de contacten van deze
    stekker meten op de lamp de geest heeft gegeven.

Dit zijn zeer simpele metingen.

Theo

Shooter
    Medium Format
    let op dat als je de Colorstar gebruikt dat je dat je deze eerst direct op het stopcontact zet,deze werkt op 220 volt
    dan gaat er een stekker naar de trafo en van de trafo gaat de verlaagde spanning naar de vergroter

je hebt waarschijnlijk de metalen trafo ( hier zit normaal geen schakelaar op ) bij de bakelieten misschien wel

dan op de HOLD schakelaar drukken

Als dat niet gaat kan ook de zekering in de colorstar door zijn of trafo of de lamp is defect

Lukt het bij bv werkwijze niet dan moet er even een leentrafo op

als je hier naar toe wilt komen kan ik wel met reserveonderdelen van deze vergroter ( die ik hier heb )even kijken
    maar dan moet je alles meenemen.ook de vergroter

stuur dan een PM voor afspraak ( van jou uit 3/4 uur rijden.)

ruud

Shooter
    Medium Format
    Kijk voor de zekerheid ook even of de rode schakelaar achterop je colorstar aan staat,dan gaan de div lampjes daarop branden

ruud

Shooter
    35mm
    ik woon in zichem, laakdal is dan echt niet ver weg, ik ben best wel handig met elec (heb hier zelf ook de doka in elkaar moeten knutselen en alle elec in huis is ook zelf gelegd en gekeurd en OK )
    dus, ik kan best wel even langskomen en je wat helpen, is normaal geen probleem.
    Laat maar iets weten. Ben op 10 minuten bij jou ;-)
    Ook hier heb ik zelf de lichtmeter moeten aanpassen...

Groetjes,

Tom

Shooter
    35mm

PM

Voor wat staat PM eigenlijk ????

Shooter
    35mm
    Private Message...

als je graag hebt dat ik eens langs kom is dat de beste manier van regelen, dan moet je hier niet je mail adres of je thuis adres geven waar iedereen het kan lezen. Niet dat er hier mensen van slechte wil zijn hoor maar beter "safe then sorry"

een PM sturen doe je zo: je klikt op mijn naam (hier links boven) en dan krijg je een klein menu'tje, het tweede is Priave message. dan stuur je een berichtje alleen naar mij. Als je daar dan je mail adres in zet kunnen we verder afspreken.

Tom

Shooter
    35mm

OH ja

En daar heb ik de hele nacht van wakker gelegen, hoe blond kan je zijn he LOL

Niet zo goed in afkortingen, zijn er nog van die afkortingen ??

Ene thanks

Shooter
    35mm
    blond? dat zal er niet veel mee te maken hebben hoor maar als niemand de moeite doet om het je uit te leggen...
    maar je PM is goed doorgekomen, we zullen wel ergens iets kunnen afspreken, dat je kan beginnen te werken in je doka!!

Tom

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin