Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,821   Posts: 1,581,686   Online: 929

Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 24

Shooter
    35mm

Nieuw lid met probleem

Goede avond,

Ik ben nieuw hier op het forum en hoop met deze hulp te kunnen krijgen.

Als vrouw (en ja blond ) en ben niet zo gekend met al de bedradingen en
    stekkers die erbij zitten

Ben net begonnen aan een cursus zwart wit fotografie en heb me hiervoor een
    donkere kamer aangeschaft, nu weet ik niet hoe alles in elkaar past (op school
    staan deze dus klaar)
    Heb een durst vergroter M601 daarop staat een kleurenkom CLS66, uit deze kop
    komt een draad welke in een bakje gaat (durst tra 33) lands de anders kant van dat
    bakje komt een draat met een gewone stekker.

De Timer (process timer8) die erbij zat is voorzien van een gewone stekker en vooraan is er een aansluiting voorzien voor iets met een pinnetje (vrees dat ik
    dat niet heb meegekregen) nu is mijn vraag, hoe sluit ik dat allemaal aan.

Hoop dat iemand me hiermee kan helpen

Alvast bedankt
    Sylvie

mhulsman's Avatar
    Shooter
    8x10 Format
    Een process timer is geen timer voor je vergroter.
    Maar een timer voor je ontwikkel processen.
    Er zal ook een klok bij moeten zitten voor je vergroter.
    Kijk eens of er een apparaat bij zit met een stekker, en een soort van "stopcontact" op de achterkant.
    --Mike

Shooter
    4x5 Format
    Het zou handig zijn als je aangeeft waar je ongeveer woont. Zodat je hulp kan krijgen van iemand die bij jou in de buurt zit. Je kan ook in het draadje http://www.apug.org/forums/forum68/8...lijkheden.html iemand zoeken. En vervolgens een PM sturen.
    Printen is net als leren fietsen. Theorie helpt niet, je moet het doen.

Shooter
    Medium Format
    De stekker die uit het zwarte bakje ( is een trafo ) kan je of direct op het stopcontact aansluiten en zien of de lamp brand
    dan kan je de stekker in de timer steken en moet het werken
    ik neem aan dat de stekker uit de kop cls66 naar de trafo staat aangesloten

dus volgorde CLS66 naar trafo dan naar timer of direct naar stopcontact om te proberen

laat anders weten waar je ergens woont,niet te ver,zoals Gary zegt

Ruud

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Een digitale foto van al je donkere kamer apparatuur gemaakt met camera/telefoon, kan ook helpen. Je kunt bij berichten op APUG "attachements" toevoegen, waaronder foto's. Gebruik daarvoor de "Attachements" optie uit de knoppenbalk boven het tekstvak waarin je typt. Het is de knop die eruit ziet als een paperclip.

Is deze knop niet zichtbaar (dat is bijvoorbeeld het geval bij de teksteditor direct onder een thread, de "Quick Reply" box), dan moet je daarvoor eventueel op de "Go Advanced" knop drukken, om de tekst editor in advanced mode te krijgen. Je gaat dan naar een aparte teksteditor pagina en krijgt dan extra knopen in de knoppenbalk, waaronder die voor attachements.

Zorg wel dat je je plaatje zo nodig verkleind, b.v. naar maximaal 500x750 pixels, of 1000x1500, want APUG accepteert geen hele grote JPEG fotobestanden.
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Shooter
    35mm
    Niet verwacht zoveel hulp te krijgen waarvoor heel erg bedankt, heb wat foto's
    genomen maar denk dat ik nog een klok zal moeten kopen alvorens ik hem aan
    de praat krijg.

Alle info is heel welkom

Alvast bedankt
    Sylvie
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails DSC_1278.JPG   DSC_1279.JPG   DSC_1280.JPG   DSC_1281.JPG   DSC_1282.JPG  

Shooter
    4x5 Format
    De vergroter moet je aansluiten op de trafo (TRA). De steker van de TRA steek je in het stopcontact. De lamp van de vergroter moet dan gaan branden. Eigenlijk heb je niet meer nodig om te kunnen vergroten. De timer is echter makkelijk. Dat is dat ding met een digitaal display. Die wordt gezet tussen het stopcontact en de TRA. De timer heeft een aansluiting voor een voetschakelaar ( gaatje aan de voorkant). Heb je niet nodig. Om de timer uit te proberen, kun je er gewoon een of andere lamp op aan sluiten.

Als je het model en fabrikaat van de timer geeft, zal er wel een handleiding op internet te vinden zijn.

Jed

Shooter
    4x5 Format
    de colorstar 2000 kun je heel goed als timer voor je vergroter gebruiken. Zelf heb ik een 3000 dus kan niet aangeven hoe de 2000 precies werkt maar het snoer van de trafo moet verbonden worden met de colorstar. met pijl omhoog/omlaag de gewenste tijd instellen en dan op expose drukken geeft de belichting. Met lamp gaat de lamp gewoon aan/uit.
    Maar eerst even controleren of de lamp van de vergroter aangaat als je het snoer rechtstreeks in het stopcontact steekt.
    Printen is net als leren fietsen. Theorie helpt niet, je moet het doen.

Shooter
    Medium Format
    De colorstar 2000 heeft voor je belichting 3 knoppen ( ANDERE ZIJN VOOR METINGEN )
    HOLD = continu belichting DUS LICHT VAST AAN.
    ready = stoppen ofwel licht weer uit
    expose = vooringestelde tijd starten ( RODE KNOP )

de tijd stel je in met de draaiknop

dus draaien tot bv 10 sec en op expose drukken

je kan natuurlijk ook de eenvoudige er tussen zetten

het andere app is voor een cyclus van tijden in te stellen ( heb je niet nodig ) meer voor kleurontw.

ik heb zelf deze app maar woon 75 km van je vandaan

kom je er helemaal niet uit kan ik wel een keer langs komen tegen benzinevergoeding.of je komt hiernaar toe.

maar dan moet je een PM sturen

Ruud

Shooter
    35mm

BEGINNEN BIJ HET BEGIN

Met interesse deze threat gevolgd. Wanneer in de naam Durst hoo krijg ik
    al kriebels.
    Zoals je zelf al in je eerste post aangaf en Gary dat in de laatste regel van zijn laatste post aangaf eerst heel simpel controleren of trafo + 601 werkt zonder
    tussen schakelen van allerlei randapparatuur.
    Dat maakt het onnodig gecompliceerd.
    Het zou niet de eerste keer zijn dat er iets met een trafo aan de hand is
    resp. een lamp zijn beste tijd gehad heeft.
    Mocht 601 + trafo niet werken, denk ook aan een eventuele schakelaar in het netsnoer mits aanwezig, dan mag je ook naar Baarle-Nassau komen om
    de zaak door te meten. Wel moet Ruud daar mee accoord gaan want ik hem
    zijn klandizie niet ontnemen.
    Verder welkom in de groep.
    Theo

Page 1 of 3 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin