Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,770   Posts: 1,516,523   Online: 776

Results 1 to 6 of 6

Shooter
    Plastic Cameras

Mogelijke productdetails over Ilford

Vanmiddag las ik een interview met de marketing- en communicatiechef van Ilford France, Stéphane Douville, in het oktober 2004-nummer van het Franse fotoblad Réponses Photo.

Hij zegt daar dat "voorzover zijn informatie reikt", hij het volgende kan melden. Delta 100/400/3200 alsmede fp4 en hp5+ [vermoedelijk heeft hij het over fp4+, pm] zullen in 35mm- en 120-formaat beschikbaar blijven, de vlakfilms verdwijnen echter. PanF Plus en SFX200 gaan er zeker uit.

Over papier: Ilfobrom Galerie gaat er uit, verkoopt niet. Ilfospeed blijft leverbaar maar in minder gradaties. In de Multigrade-lijn sneuvelen waarschijnlijk Cooltone en Portfolio. Alle andere producten, Multigrade IV en FB en Multigrade Warmtone FB zullen beschikbaar blijven.

Te gedetailleerd om niet waar te zijn, lijkt me. Wel is het zo dat mijnheer Douville benadrukte dat dit "volgens zijn huidige informatie" staat te gebeuren. Dat kan dus eventueel nog veranderen.

Exit dus van fp4+ en hp5+ in 4x5. Maar wel erg fijn dat we door mogen gaan met 35mm en 120. Hopelijk is bovenstaand verhaal waar.

Cheers, Paul.

Luc
    Luc is offline
    Luc's Avatar
    Shooter
    35mm RF
    Bedank voor de info, ik was juist aan het overschakelen van Agfa naar Ilford, omdat Agfa zijn APX veranderd heeft. Toen ik het nieuws hoorde van de problemen bij Ilford.
    Ik heb FP5+ geprobeerd en die valt 100% mee.
    Ik hoop dus ook dat we nog een hele tijd Ilford kunnen kopen.
    Groeten
    Luc

Shooter
    Plastic Cameras
    Ha Luc,

Je bedoelt of fp4+ of hp5+, een fp5+ bestaat niet!
    En meevallen is het goede woord niet, beide films zijn uitstekende producten. De fp4+ vind ik zelfs een juweeltje, enorm zonde als het 4x5-formaat er uit zou gaan.

Groet, Paul.

Tim Vriend's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    6
    Ik ben ook behoorlijk tevreden met de FP4+ dus die zal ik ook blijven gebruiken...
    Laatst een rolletje Hema Z/W gekocht, maar dat blijkt ook gewone FP4+ te zijn...

Ik blijf dus bij Ilford
    When a memory is getting fuzzy...
    A picture can make it clear again...

juw
    juw is offline

Shooter
    35mm
    Images
    1
    Hema Z/W blijkt FP4 te zijn. Ik ontwikkel het als FP4+ (voornamelijk omdat bij de huidige ontwikkelaars FP4 niet meer wordt aangegeven.) Weet iemand het verschil tussen de emulsies en of je er veel naastzit wanneer je de film ontwikkeld als FP4+ ?

Groeten.

Quote Originally Posted by Tim Vriend
    Ik ben ook behoorlijk tevreden met de FP4+ dus die zal ik ook blijven gebruiken...
    Laatst een rolletje Hema Z/W gekocht, maar dat blijkt ook gewone FP4+ te zijn...

Ik blijf dus bij Ilford

Shooter
    35mm
    Hi, kijk in de Dokakrant van Amaloco bij dfe kolom hemafilm 125 ISO.
    Dezelfde gegevens als bij de FP4+.

groetjes
    martin

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin