Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,533   Posts: 1,572,662   Online: 947

Results 1 to 6 of 6
    Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49

Nieuwe ilford multigrade 300 papier gebruikers?

Heeft iemand al ervaring met het nieuwe ilford multigrade 300 papier?
    Ik zoek nog steeds een vervanger voor het kentmere art document...

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Het beste kun je natuurlijk even de berichten op het Engelstalige forum nalezen als het gaat om algemene ervaringen, b.v. deze thread:

http://www.apug.org/forums/forum37/8...rt-300-fb.html

Als je daarentegen iemand zoekt in NL die het al heeft gebruikt zodat je misschien een voorbeeld kan zien, dan zul je denk ik nog even moeten wachten of verder zoeken. Weet niet of het überhaupt al in NL beschikbaar is.

Ik heb het zelf ook nog niet gebruikt, maar de matte papierbasis met structuur klinkt interessant. Ik heb 1 keer op Kentmere FinePrint Warmtone mat papier geprint, een papier dat niet meer geproduceerd wordt, en dat was een aparte ervaring. Normaal heb ik altijd de glossy variant van barietpapier, maar die matte versie, in combinatie met een duidelijke warmtoon en zelfs gekleurd (vermoedelijk ongebleekt) papier, was een aparte ervaring. Erg mooi met het juiste onderwerp.
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    ik wilde het niet direkt bestellen in Engeland als test maar eerst de ervaringen lezen, daar het niet het goedkoopste papier is en ik nooit op ilford papier heb gewerkt... ben nu de restjes kentmere nog aan het opmaken.

fred's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    1
    Ondertussen is het bij Foto Grobet Antwerpen in huis. Heb gisteren een 24/30 pak aangeschaft. Heb jij het al gebruikt Willie Jan?

Shooter
    Medium Format
    Images
    1

papier

Willy-Jan
    is document art hetzelfde als art ducument zoals jij schrijft. En dan is dat het papier dat je gebruikt voor broomolie.
    Als het inderddaad voor dit procede is , ik heb een week geleden bij de groep van bromolisten , een adres gegeven waar je een nieuw papier kan vinden voor het proces. www.riegler.at
    Pico, een lid van de groep kent deze mensen goed omdat hij in de buurt woont.
    Het is een bariet papier en alleen verkrijgbaar in het formaat 24x30 en 30x40. De prijs ervan ken ik niet.
    Ludo.

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    Ik ben nog bezig met het voltooien van een serie voor een expositie en als ik die af heb ga ik wat testen met het ilford papier.
    Ik zag dat de beeldfabriek het nu ook heeft staan op de site.

Ludo, inderdaad gebruikte ik kentmere doc art. Nieuwe soorten zijn altijd welkom!
    www.riegler-photo.at

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin