Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,290   Posts: 1,535,385   Online: 765

Results 1 to 2 of 2

Shooter
    Medium Format
    Images
    1

film-ontwikkeling

Een klein vraagje van een beginneling op dat gebied.
    Werk dus al jaren met dezelfde film ontwikkelaar. Om nu een andere te proberen kan je natuurlijk altijd de aangegeven ontwikkeltijd gebruiken.
    Mij gaat het nu om het feitdat de verschillende verdunningen van die speciale ontwikkelaar.
    Als ik het bekijk in het algemeen , bestaat er dan een vaste regel om een aangegeven ontwikkeling in stock aangegeven om te zetten naar bv 1+1 verdunning.Een soort van regel om de tijden om te zetten.
    Of moet men het persoonlijk testen.
    Ludo.

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by van eynde ludo View Post
    Een klein vraagje van een beginneling op dat gebied.
    Werk dus al jaren met dezelfde film ontwikkelaar. Om nu een andere te proberen kan je natuurlijk altijd de aangegeven ontwikkeltijd gebruiken.
    Mij gaat het nu om het feitdat de verschillende verdunningen van die speciale ontwikkelaar.
    Als ik het bekijk in het algemeen , bestaat er dan een vaste regel om een aangegeven ontwikkeling in stock aangegeven om te zetten naar bv 1+1 verdunning.Een soort van regel om de tijden om te zetten.
    Of moet men het persoonlijk testen.
    Ludo.
    Je werkt al jaren met dezelfde ontwikkelaar. Dus je bent geen echte beginneling. Klaarblijkelijk wil je eens wat anders. Nu, iedere ontwikkelaar werkt verschillend. Wanneer je een andere verdunning hebt, is het in wezen een andere ontwikkelaar. Voor de verschillende ontwikkelaars met hun verdunningen worden 'richttijden' aagegeven. Maar daar omheen kun je experimenteren. Als wat langer of korter ontwikkelen je beter bevalt kun je een andere tijd nemen.

Jed

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin