Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,720   Posts: 1,483,130   Online: 1241

Results 1 to 1 of 1
    PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9

Probleem: chemie bewaren...

Ik verbruik per week 1,5 tot 3 filmpjes van 36foto's.

Na mijn eerste zwart-wit experimenten staan hier nu de volgende dingen:

- perceptol ontwikkelaar in een fles van 2liter (helemaal vol)
    - hc-110 ontwikkelaar stock solution (1 liter) (helemaal vol in fles van 1 liter)
    - +700 ml hc-110 bewaaroplossing in een fles van 1 liter (tot aan het randje samengeduwd)
    - 400ml agefix in een fles van 500ml beetje samengedrukt tot bovenaan
    - 100ml rodinal bewaaroplossing flesje van 125ml samengedrukt tot bovenaan

Welke werkwijze (en volgorde) gebruik ik best om deze allemaal op te gebruiken? Ik zou het namelijk verspilling vinden als ik dit niet zou doen. Wat bewaard het langst? (+ hoelang?) De fixeer zal wel géén problemen opleveren denk ik.....

En anders moeten er maar mensen van België een ontwikkelaar naar keuze komen ophalen
    De vriezer zou wel een beetje overdreven zijn, niet? (alleen de hc-110 zou ik overwegen omdat ik dat een heel goede ontwikkelaar vind)

Natuurlijk is het mijn eigen domme schuld want jullie hadden me aangeraden bij één ontwikkelaar te blijven (maar ja ik heb ze gekregen en wil de beste eruithalen....)
    Last edited by PieterB; 10-19-2004 at 12:59 PM. Click to view previous post history.
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin