Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,918   Posts: 1,584,760   Online: 933

Page 4 of 4 FirstFirst 1234
Results 31 to 31 of 31

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Hoffie View Post
    Of Tetenal Superfix, dat is ook een neutrale fixeer. Alleen kan deze fixeer volgens Tetenal alleen in combinatie met hun eigen Indicet stopbad gebruikt worden. Wat de samenstelling of bijzonderheid van Indicet stopbad is, dat staat dan weer niet vermeld.

Op de een of andere manier lees ik niet zoveel van mensen dat zij Tetenal gebruiken. Is daar een reden voor?

Rollei, is dat alleen een merknaam waaronder allerlei producten van verschillende fabrikanten wordt verkocht, of zit hier echt een fabrikant achter die een heel pallet van chemie en films maakt?
    Mogelijk is de Tetenal fixeer niet erg gebuffered. En dan is de bijzonderheid van hun stopbad, dat het qua pH meer op water lijkt. Mogelijk is het zelfs hetzelfde gebufferde stopbad, dat ik zelf samenstel en gebruik. Daarvan weet ik dat het goed samenwerkt met een alkalische fixeer. Dus met een neutrale fixeer zal het zeker goed samengaan.

Ik denk dat je minder van Tetenal hoort, omdat er zoveel nieuwe aanbieders van chemie zijn. Rollei is volgens mij een merknaam.

Jed
    Last edited by Jed Freudenthal; 12-02-2011 at 02:48 AM. Click to view previous post history.

Page 4 of 4 FirstFirst 1234

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin