Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,962   Posts: 1,523,154   Online: 868

Results 1 to 4 of 4

Thread: kleur info

Shooter
    Medium Format
    Images
    1

kleur info

Hallo , iedereen
    Graag had ik wat info gehad over de kleuren leer en de bit kleuren info , hoe zijn deze tot stand gekomen en hoe kan ik deze info best overbrengen naar mensen die nieuw zijn in deze materie.
    graag in vorm van pdf om te kunnen afdrukken.
    Misshien wat veel gevraagd , maar kan het toch maar proberen , om deze mensen op weg te zetten in de kleurenleer.
    Bedankt op voorhand , voor alles wat ik zou kunnen ontvangen.
    Ludo

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    Er bestaat een heel boek gewiijd aan de verschillen kleurensystemen.

Kleurenleer is een héél wijd vlak. En ik denk het is ver gezocht hier vluggetjes wat informatie te winnen.

De beste manier om dingen over te brengen is de cursisten het zelf laten doen. Dan heb jij wel diverse materialen nodig, dus wordt het voor jou wat duurder dan met het krijt naast een boord te staan of iets met een beamer te projecteren.

Shooter
    Medium Format
    Images
    8
    Kijk eens rond in de openbare bibliotheek en 2e hands boekwinkels. Kleurenleer is al redelijk oud en is voor zover ik weet weinig veranderd over de laatste decennia. Geen hapklare pdf maar er is denk ik voldoende (en goedkope) info voorhanden. Als APUG-er ben je natuurlijk niet geïnteresseerd in (digitale) kleurenruimtes en profielen. Daar zou ik beginners ook niet meteen mee opzadelen. Begin met additieve en subtractieve kleuren/filters. Da's al lastig genoeg.

Shooter
    35mm
    Dag Ludo,
    Ik merk dat je nog leeft.
    Een eel geschikt boek voor jouw doelstelling lijkt mij het tweede fotoboek van Dick Boer.
    Her tweede deel van dit boek boek behandeld kleurenfotogafie en KLEURENLEER.
    Moet makkelijk in tweedehands shops/internet te verkrijgen zijn.
    Let bij aanschaf op het volgende:
    Her boek heeft achterin losse bijlagen een zgn kleurenkaart met strookjes kleuren
    en twee cirkels genoemd A en B welke je op bladz 124 kan leggen om zo de juiste
    kleuren te zoeken.
    Desnoods wil ik mijn boek wel ter inzage zenden.
    Hoe vergaat het je verder.
    Een warme groet,
    Theo

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin