Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,901   Posts: 1,584,490   Online: 971

Results 1 to 6 of 6
    Danny Kalkhoven's Avatar
    Shooter
    Medium Format

Oriental seagull weer te koop?

Een vraag over beroemd papier:

Ik werk al jaren op Ilford (multigrade) en soms Agfa. Sinds kort de stap naar bariet gemaakt en dat is toch net even wat mooier op een of andere manier.
    In oude boeken en tijdschriften lees je vaak over oriental seagull, als een legendarisch goed barietpapier...
    Nu heb ik via speurwerk op internet (mooie vinding dat www) ontdekt, dat er een duits postorder bedrijf is, dat Oriental (ook bariet) levert in een variabel contrast type. Een mailtje naar de producent in USA levert geen respons, dus maar hier gevraagd: kent iemand het? Heeft al iemand ervaring met dit papier?
    Ik zo graag wat meer weten voor ik de stap waag naar een pak papier bestellen via internet (en dat pas als m'n huidige voorraad op is...)

Shooter
    4x5 Format
    [QUOTE=Danny Kalkhoven] kent iemand het? Heeft al iemand ervaring met dit papier?
    QUOTE]
    Hoi Danny,
    Ik ken het wel het is mooi papier, maar ontzettend duur, in ieder geval dat is mijn ervaring destijds. Er was een hele range te koop tot warmtone. Hoe
    het assortiment nu is weet ik niet, maar probeer het.

René de Caluwé

P.S. In Nederland was destijds Provak die het importeerde en in de detail
    handel was het Swankshot Studio's op het Rokin die het verkocht, maar de-
    ze laatste bestaat alang niet meer.

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    ik heb toevallig gisteravond het kentmere fineprint vc bariet papier (warmtone)getest en moet toegeven dat dit ook een heel mooi papier is.

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Willie Jan
    ik heb toevallig gisteravond het kentmere fineprint vc bariet papier (warmtone)getest en moet toegeven dat dit ook een heel mooi papier is.
    Dank, dank,

René de Caluwé
    www.renedecaluwe.nl

Shooter
    35mm RF

oriental

Quote Originally Posted by bariet58
    Dank, dank,

René de Caluwé
    www.renedecaluwe.nl
    Maco verkoopt Oriental momenteel uit.Heeft nog redelijk wat voorraad maar nog duur.
    Zeer mooi warmtonepapier.

Guy Meurs
    Diest

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Oriental is inderdaad mooi papier. Maar vergis je niet. Het Oriental waarover de oude boeken schrijven is niet hetzelfde papier als wat nu te koop is. Oriental heeft moeilijkheden, herstructurering en bezuinigingen achter de rug. Daardoor is het papier enkele keren veranderd.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin