Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,856   Posts: 1,583,025   Online: 930

Results 1 to 7 of 7
    PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9

Panorama Charleroi

Het moet niet steeds zwart-zit zijn...

Op http://users.telenet.be/pbaele/panoramacharleroi.jpg kunnen jullie een panorama zien, gemaakt uit 8 afzonderlijke 9x6 dia's (met dank aan Marc en Fred!)

Is in ''opdracht'' van mijn lesgever geografie, deze foto wordt gebruikt in een nieuw handboek (slechts voor op staande A4 af te drukken, dus kwaliteit meer dan voldoende!)

Nabewerking is in dit geval wel digitaal...(voor kleur is dit voor mij logisch, alternatieve zaken buiten beschouwing gelaten)

Grootste bestand is neutraal (geen blauwe lucht), meer dan 400MB ongecomprimeerd en heeft verschrikkelijk veel detail... )
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Waarom de blauwe lucht niet zwaarder gemaakt. Krijgt het geheel m.i. een meer dreigend karakter. Komt de rook uit de schoorstenen ook beter uit. Overigens zeer mooi aan elkaar gezet... en mooie opname.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by PieterB
    Nabewerking is in dit geval wel digitaal...(voor kleur is dit voor mij logisch, alternatieve zaken buiten beschouwing gelaten)
    Blasfemie!!!!
    Maar wel sjiek

G

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Merci voor de tips en commentaar Harry, lector wou er geen vakantielandschapje van maken toen ik zei dat het die dag nogal grauw weer is, maar met een beetje blauw komt het wel veel beter uit. Welja, ze kunnen nog vanalles naar wens aanpassen aan het origineel.
    "The camera can be the most deadly weapon since the assassin's bullet. Or it can be the lotion of the heart - Norman Parkinson".

Marc Leest's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    12
    Pieter,

Licht de sluier eens op hoe je DAT precies voor mekaar hebt gekregen (ik stond wel naast je maar was bezig met de Rolleiflex)

thx,

Marc
    We cannot change how the cards are dealt, just how to play the hand...
    Randy Pausch

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by PieterB
    Merci voor de tips en commentaar Harry, lector wou er geen vakantielandschapje van maken toen ik zei dat het die dag nogal grauw weer is, maar met een beetje blauw komt het wel veel beter uit. Welja, ze kunnen nog vanalles naar wens aanpassen aan het origineel.
    Het spijt me te moeten zeggen maar de lector is er nú juist in geslaagd dat wél te bewerkstelligen en daardoor is het een enigszins saaie plaat geworden die alleen verrast door het formaat. Dat is al na 1 seconde over.
    harry

Release, the best you can do...

PieterB's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Ja dan is dat toch mijn schuld.....ik had daar de controle over maar uiteindelijk maak ik me geen zorgen: ze moeten zelf nog kiezen; mijn grootste bestand met de grootste kwaliteit bestaat namelijk alleen in een neutrale versie!
    En ze zullen wel heus die gebruiken!

Daarnaast ook bewerkte bronbestanden (scans dia's) en drie kleinere versies: neutraal, Gradual ND-versie (die is meteen heel wat grauwer... wat eigenlijk nog veel beter bij de streek past) en deze versie... Kleinere versies trouwens vrij onnauwkkeurig gedaan: ik heb geen maskers gebruikt (of zo goed als geen) en het blauw of grijs dus over alles laten vloeien....

Marc: vooral veel tijd, belangrijk is de 20% overlap voor elke foto, de software doet de rest....geheugen en processor werden wel vrij goed belast! Voor de grote bestanden ook lang...
    Een statief met 'echte' panoramafunctionaliteit had waarschijnlijk nog meer nauwkeurigheid opgebracht. Of een waterpas meebrengen...

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin