Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,498   Posts: 1,543,108   Online: 1059

Results 1 to 3 of 3
    Daan72's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    9

contrast beheersing kleurendruk

Hallo,
    Ik heb tot nu toe allen een beetje ervaring met zwart wit proces.
    Nu vraag ik me af hoe dit gaat met kleur vergrotingen.
    Hoe kan je het contrast beheersen met een kleuren vergroter als je kleur wilt drukken. Is er in de kleuren wereld gradatie papier. of is er ook vc kleuren papier.
    hoe het makkelijkst te beginnen. Ik heb een cpe2 en een kleuren vergroter.

groeten Daniel

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Daniël,
    Beginnen met papier en chemie te kopen. Daarna net doen of het zwart-wit is en trail en errror. Zet maar een grote learnbin in de doka en je redt het wel.
    Beheersing van het contrast kun je bereiken door daar bij de opname rekening te houden of tijdens de ontwikkeling van je film of tijdens het drukken. Niet veel anders dus. Moeilijkste leermoment is het vinden van de juiste kleurbalans van de print zeg maar de filterkorrektie. Handig hulpmiddel, mits goed gecalibreeerd, is een coloranalyser. éénmaal geijkt levert in 95% van de gevallen een goede eerste print. Jawel, net als bij zwart-wit.
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by Daan72 View Post
    Hallo,
    Ik heb tot nu toe allen een beetje ervaring met zwart wit proces.
    Nu vraag ik me af hoe dit gaat met kleur vergrotingen.
    Hoe kan je het contrast beheersen met een kleuren vergroter als je kleur wilt drukken. Is er in de kleuren wereld gradatie papier. of is er ook vc kleuren papier.
    hoe het makkelijkst te beginnen. Ik heb een cpe2 en een kleuren vergroter.

groeten Daniel
    Op het engelstalige deel van de APUG site is een thread op dit moment over dit onderwerp : ' Contrast control & color printing'.

Jed

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin