Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,545   Posts: 1,544,487   Online: 1077

Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 21

Shooter
    Medium Format

Vraag over beschikbaarheid 18x24 film

Hallo,
    Ik ben nieuw op dit forum en ik ben recent weer begonnen te fotograferen.
    Ik werkte in de jaren zestig tot halverwege tachtig bij diverse reclamebureaus als repro- en studiofotograaf en grafisch ontwerper. Had ook een eigen doka. Ik heb sindsdien bijna geen foto meer gemaakt, vormgeving via computers en het maken van websites was 'more appealing' voor mijn portemonnee.
    Na een impuls aankoop voor belachelijk weinig geld van een oude praktica VLC 2 (zeer compleet zowel wat betreft lenzen; Flektogons, Distagon, Pancolar en Sonnars als accessoires; een echte kleinbeeld systeemcamera, rivaal van mijn Nikon F2.) via eb*y is het toch weer gaan vlammen. Heb daarna een Pentacon Six en een Kiev 60 met MLU gekocht met CZJ 50-65-80120-180-300-500 die me wat kwaliteit voor geld betreft blijven verbazen en een Russische 30 mm en 2x converter. Een P-six to M42 adapter heeft het feest helemaal compleet gemaakt. Voor mijn doel (amateur werk en voor de wat armere klanten) kan ik hier prima mee uit de voeten. Hoewel ik ook digitaal fotografeer blijf ik analoge fotografie preferen. Ik kan er gewoon beter mee uit de voeten en ik kan dat wat me bevalt scannen. En nu, mede omdat ik nog een paar Apo-Ronars had liggen, heb ik een Mentor Panorama 1 met een 360mm Tessar, 360mm en 600mm Apo-Germinar voor weinig gekocht. 10 Cassettes en 60 filmeinlages etc. zaten er bij dus dat zit wel goed. De camera weegt echt Oost Duits (heb me echt ontpopt tot een sucker voor Osie spullen) dus spierballen volgen van zelf. Maar nu zit ik met een probleem, waar haal ik de film vandaan. Kan iemand me helpen aan een adres in Nederland of elders waar ik dia, kleurenneg en zw film op het formaat 18x24cm kan verkrijgen?
    Mvg. Lucas de Boer

Shooter
    4x5 Format
    Argus ofwel Geert kan je waarschijnlijk wel helpen aan ZW film.
    www.sheetfilm.be

welkom aan boord.....

AgX
    AgX is offline

Shooter
    Multi Format
    Rollei R3 via Maco of Fotohuis.
    Last edited by AgX; 03-17-2008 at 03:33 AM. Click to view previous post history.

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Prakticavlc2 View Post
    Hallo,
    Ik ben nieuw op dit forum en ik ben recent weer begonnen te fotograferen.
    Ik werkte in de jaren zestig tot halverwege tachtig bij diverse reclamebureaus als repro- en studiofotograaf en grafisch ontwerper. Had ook een eigen doka. Ik heb sindsdien bijna geen foto meer gemaakt, vormgeving via computers en het maken van websites was 'more appealing' voor mijn portemonnee.
    Na een impuls aankoop voor belachelijk weinig geld van een oude praktica VLC 2 (zeer compleet zowel wat betreft lenzen; Flektogons, Distagon, Pancolar en Sonnars als accessoires; een echte kleinbeeld systeemcamera, rivaal van mijn Nikon F2.) via eb*y is het toch weer gaan vlammen. Heb daarna een Pentacon Six en een Kiev 60 met MLU gekocht met CZJ 50-65-80120-180-300-500 die me wat kwaliteit voor geld betreft blijven verbazen en een Russische 30 mm en 2x converter. Een P-six to M42 adapter heeft het feest helemaal compleet gemaakt. Voor mijn doel (amateur werk en voor de wat armere klanten) kan ik hier prima mee uit de voeten. Hoewel ik ook digitaal fotografeer blijf ik analoge fotografie preferen. Ik kan er gewoon beter mee uit de voeten en ik kan dat wat me bevalt scannen. En nu, mede omdat ik nog een paar Apo-Ronars had liggen, heb ik een Mentor Panorama 1 met een 360mm Tessar, 360mm en 600mm Apo-Germinar voor weinig gekocht. 10 Cassettes en 60 filmeinlages etc. zaten er bij dus dat zit wel goed. De camera weegt echt Oost Duits (heb me echt ontpopt tot een sucker voor Osie spullen) dus spierballen volgen van zelf. Maar nu zit ik met een probleem, waar haal ik de film vandaan. Kan iemand me helpen aan een adres in Nederland of elders waar ik dia, kleurenneg en zw film op het formaat 18x24cm kan verkrijgen?
    Mvg. Lucas de Boer
    Ik zal er onlangs ook eentje staan op eBay. Ze zijn inderdaad zeer betaalbaar.
    Voor vlakfilm (enkel Z/W) in alle formaten kan je sinds kort bij mij terecht.

Als je kleuren en diafilm wil, dan denk ik dat je best een paar 8x10" kassettes bijkoopt. Ik denk niet dat er nog veel in 18x24cm beschikbaar is / gemaakt wordt.

Groeten,
    Geert

Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by argus View Post
    Ik zal er onlangs ook eentje staan op eBay. Ze zijn inderdaad zeer betaalbaar.
    Voor vlakfilm (enkel Z/W) in alle formaten kan je sinds kort bij mij terecht.

Als je kleuren en diafilm wil, dan denk ik dat je best een paar 8x10" kassettes bijkoopt. Ik denk niet dat er nog veel in 18x24cm beschikbaar is / gemaakt wordt.

Groeten,
    Geert
    Geert,
    Ik ben zeker geinteresseerd in Z/W film, mail me s.v.p. op l.boer9@chello.nl.
    Wat cassettes betreft, ik heb een aantal 8x10" cassettes. Alleen ze passen niet. Mentor hanteerde een eigen 'vooroorlogs' cassetteformaat dat afwijkt van de internationale. Om 8x10" te gebruiken moet ik mijn achterwand aanpassen of een meer gangbaar model camera kopen. Blijf voorlopig dan maar aanmodderen in Z/W met mijn Mentor
    Groeten,
    Lucas

Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Argus ofwel Geert kan je waarschijnlijk wel helpen aan ZW film.
    www.sheetfilm.be

welkom aan boord.....
    Bedankt.
    Lucas

Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by AgX View Post
    Rollei R3 via Maco of Fotohuis.
    Ik zal eens gaan zoeken op Google.
    Bedankt.
    Lucas

WITZ's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Lucas,
    Ik vnd op intenet het volgende adres:
    http://www.beeldgebouw.nl/
    Hier zag ik dat ze vlakfilm vekopen: kleur, dia, negatief, ZW-w t/m 8" X 10"
    Hoe de dienstverlening verde is weet ik niet, maar porbeer maar.
    áDieu,
    Johan

Shooter
    Medium Format
    Quote Originally Posted by WITZ View Post
    Lucas,
    Ik vnd op intenet het volgende adres:
    http://www.beeldgebouw.nl/
    Hier zag ik dat ze vlakfilm vekopen: kleur, dia, negatief, ZW-w t/m 8" X 10"
    Hoe de dienstverlening verde is weet ik niet, maar porbeer maar.
    áDieu,
    Johan
    Johan,
    Een bedrijf met voor mij zeer interessant aanbod van producten en diensten.
    Ik ga in de toekomst (buiten films bestellen) zeker van hun diensten gebruik maken.
    Bedankt voor de link.
    Groet,
    Lucas

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Let op de prijzen staan genoteerd ex BTW???
    harry

Release, the best you can do...

Page 1 of 3 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin