Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,698   Posts: 1,549,105   Online: 1130

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 11

Shooter
    Medium Format

Waar cross processing?

waar kan ik men film laten cross processen?

ik woon in mortsel (antwerpen)
    misschien dat iemand iets weet.

maar misschien kan ik ook zelf mijn film ontwikkelen maar dan heb ik eerst nog wat vragen

hoe lang blijft zo een C41 setje aangelengt goed als je het in licht/lucht dicht te bussen doet?

hoevel keer kan je het gebruiken?

dank bij voorbaat Floris Dox

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Ongeopend setje C-41 kan mits vanaf fabriek goed gesealed minstens een jaar goed blijven.
    Aangelengd en goed gesloten met gas erop ongeveer 6 weken. Per aangemaakte 250cc 2 films. Drie stuks zou ook nog kunnen maar zelf vind ik dat onverantwoord aangezien je toch een iets mindere dekking van je masker krijgt en dus de conclusie is dat de densiteit aan het terug lopen is. Niet doen. Zelfs wij zunige Ollanders kijken dan niet op eentje meer of minder
    harry

Release, the best you can do...

Shooter
    Medium Format
    ik vind dat die c41 setjes ongelooflijk duur zijn, 19 eur bij grobet www.grobet.be

dan is het beter dat ik het bij een fotozaak laat doen,

maar dan moet ik wel nog een fotozaak vinden die aan cross processing doet

en alvast bedankt voor het spoedig reageren

dr. ego's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    gewoon naar een fotozaak gaan met je dia film, en dan zeggen dat je een rolletje wil ontwikkelen.
    ik heb al vaak zat gehad dat ze dachten dat het gewoon kleuren negatief filmpje was en als ik er niks van had gezegt was mijn film ook gecross proccest.

als ik film laat ontwikkelen vraag ik meestal ook of ze cross processen en mijn ervaring is dat de kleinere fotozaakjes het eerder doen dan de grote.
    waarschijnlijk omdat die zo weinig cross processen dat die paar keer niet slecht is voor hun kleurenbad.

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    ik vind dat die c41 setjes ongelooflijk duur zijn, 19 eur
    Beter duur dan niet te koop.
    Heb dan wel mijn eigen kwaliteit in de hand en krijg niet zo'n slap ontwikkeld setje negatieven retour waar geen lak of krak meer in zit.
    Maar voor cross processen maakt dat allemaal niet zo erg veel uit.
    Een beetje water uit Rijn wil wellicht ook wel .
    harry

Shooter
    35mm

Cross processing

Sorry dat ik het zeggen moet. Als ik alles op Apug doorlees heb ik mijn buik vol.
    Taal correcties uit Frankrijk, Kookboeken uit Afrika ed. Het zit er vol van.
    Is dit echt de bedoeling van Apug. Van humor houd ik wel maar nonsens ligt mij niet zo. Echter, misschien is er iemand die mij op andere gedachten kan brengen!
    Ik ben namelijk geinteresseerd in een serieus antwoord op wat cross processing precies inhoud.
    m.vr. gr. Theo

Shooter
    4x5 Format
    Ik ben namelijk geinteresseerd in een serieus antwoord op wat cross processing precies inhoud.
    De oorspronkelijke vraag was is als ik het goed lees WAAR kan ik laten cross processen. Dan neem ik voor het gemak aan, dat de vraagsteller weet wat het inhoud.

Het is dacht ik, een film die bedoeld is voor een bepaalde ontwikkeling in een ander procedé behandelen.
    Het enige wat ik ooit voor een ander apug lid gedaan heb in deze is een ZW film in de E6 behandelen. Het resultaat hiervan was niet voor herhaling vatbaar. ;-)

Ik heb horen vertellen dat met polaroid materiaal 8 X 10 interessante resultaten te verkrijgen zijn. ZW donor materiaal met een kleur negatief en v.v. samenvoegen in de processor.
    Maar helaas is dit meteriaal niet meer te koop. Bovendien denk ik dat de vraagsteller het ook iets te begrotelijk gevonden zou hebben. (±200 euro voor 15 opnames).

Breunes's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    14
    http://en.wikipedia.org/wiki/Cross_processing

Ben
    Das Licht macht dem Denker und Forscher die meiste Freude. (from Swiss farmhouse)

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by th. van Kints View Post
    Sorry dat ik het zeggen moet. Als ik alles op Apug doorlees heb ik mijn buik vol.
    Is dit echt de bedoeling van Apug. Van humor houd ik wel maar nonsens ligt mij niet zo. Echter, misschien is er iemand die mij op andere gedachten kan brengen!
    m.vr. gr. Theo
    Als je na amper 2 bijdragen al tot de ontdekking bent gekomen dat het hier louter om nonsens gaat kan je wat mij betreft beter meteen afhaken.
    Want een ding is zeker het wordt niet beter... en dit is geen grap.
    harry

argentic's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by th. van Kints View Post
    m.vr. gr. Theo
    Hallo Theo,

De taalcorrecties uit Frankrijk zijn heel serieus. En er zijn meerdere serieuze antwoorden geweest op de oorspronkelijke vraag over cross-processing. Dus wat wil je nou? Weten wat cross-processing precies is? Dan zul je toch eerst de vraag moeten stellen . . .

Overigens is cross-processing niets anders dan een kleurendia-rolletje laten ontwikkelen als een kleurnegatief-rolletje. Dat levert contrastrijke kleuren op die vooral in de modefotografie vaak gebruikt worden.
    Last edited by argentic; 12-30-2008 at 09:38 PM. Click to view previous post history.
    Wilbert
    http://www.photovergne.com
    Cours photo en Auvergne

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin