Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 71,472   Posts: 1,570,961   Online: 777

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 12

Shooter
    35mm RF

Waar in NederLand 6x6 diafilm ontwikkelen?

Analogici,

Ik ben na lange tijd weer mijn Mamiya 6 aan het gebruiken, en ben nu op zoek naar tips waar ik de 120 film (dia,positief, merk: Fuji Provia en Velvia) het beste kan laten ontwikkelen? Waar wordt dat het beste gedaan in Nederland?

Is er een professionele zaak die zich nog speciaal op het onwikkelen, afdrukken en eventueel scannen van kleuren film (120 film) richt?

Hartelijke groet,
    Michiel

Shooter
    4x5 Format
    Quote Originally Posted by michielp View Post
    Analogici,

Ik ben na lange tijd weer mijn Mamiya 6 aan het gebruiken, en ben nu op zoek naar tips waar ik de 120 film (dia,positief, merk: Fuji Provia en Velvia) het beste kan laten ontwikkelen? Waar wordt dat het beste gedaan in Nederland?

Is er een professionele zaak die zich nog speciaal op het onwikkelen, afdrukken en eventueel scannen van kleuren film (120 film) richt?

Hartelijke groet,
    Michiel
    Er zijn heel wat professionele labs, die dit doen. Niet lang geleden heb ik dit nog bij Eurocolor in Laren laten doen. Maar er zijn vele mogelijkheden.

Jed

Willie Jan's Avatar
    Shooter
    4x5 Format
    Images
    49
    In tilburg zit een goed lab mocht je daar in de buurt wonen.
    De lokale fotoboer hier stuurt het op naar belgie geloof ik.

Shooter
    4x5 Format
    Rotterdam: het Beeldgebouw, Amsterdam en Utrecht SColor, Rijswijk bij Den Haag zit ook een lab, hangt een beetje af waar je zit, maar er zijn genoeg adressen.

Peter

Shooter
    Large Format
    Niet professioneel maar je kunt je rollen ook bij de Albert Heijn brengen. Waarschijnlijk omdat ik vlak bij Tilburg woon worden de films die ik bij de lokale fotowinkel wegbreng bij Fuji in Tilburg ontwikkeld. Een vriend van mij die in de buurt van R'dam woont brengt zijn films altijd bij Albert Heijn (in zijn woonplaats de enige zaak waar je nog middenformaat films kan brengen) en ik heb nog nooit klachten van hem gehoord.

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Kleurgamma (http://www.kleurgamma.nl) aan de Mauritskade in Amsterdam doet ook nog goed werk op het gebied van professioneel ontwikkelen tot 4x5 inch grootformaat, en volgens mij ook nog 8x10 inch, maar dat heb ik zelf nog nooit gebruikt. Ze hebben tevens een professionele Imacon 848 filmscanner staan die negatieven tot 4x5 inch aankan, en doen ook nog steeds drumscans. De Imacon mag je echter zelf bedienen en kun je voor iets van 50euro ex. btw / uur ter plekke gebruiken. Mocht je dit laaste eens willen doen, dan raad ik je ten zeerste aan om de volgende serie web video tutorials van de Imacon Flexcolour scannersoftware eens door geheel door te kijken, zodat je meteen beslagen te ijs komt. Ik zelf heb nogal wat moeten uitvogelen, en dat kost tijd en is verspilt geld. Ik kende deze goede instructievideo's toen nog niet.

http://www.lboro.ac.uk/departments/a...flexcolour.htm

Kleurgamma
    Hazenstraat 51-55
    1016 SN
    Amsterdam
    Nederland

Telefoon
    020-66 55 301

Marco
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Shooter
    4x5 Format
    Als je tijd op een Imacon wilt huren lijkt het me zinnig om gewoon in RAW te scannen en dan tuis op je gemak de correcties te doen. De software kun je gewoon van de site van hasselblad downloaden en thuis installeren.

Shooter
    Medium Format
    Ik ga zelf naar een vak lab hier in Tilburg
    zie link; http://www.plm.nl/

vriendelijk en goede service

met de vriendelijke groeten
    Harry v. Loon

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Als je tijd op een Imacon wilt huren lijkt het me zinnig om gewoon in RAW te scannen en dan tuis op je gemak de correcties te doen. De software kun je gewoon van de site van hasselblad downloaden en thuis installeren.
    Goede tip Gary, ik wist niet dat je die software zo kon downloaden. Overigens beperk ik de handelingen bij het scannen al tot een absoluut minimum, en doe de echte correcties thuis, mede omdat de aangesloten computer daar bij Kleurgamma geen snelheidsbeest is...

Overigens: ik denk dat ik zo nog maar eens weer die instructievideo's moet doorlopen, maar ik kan mij niet herinneren ooit een duidelijke instructie gelezen of gezien te hebben hoe je RAW scant met een Imacon. Waarschijnlijk iets simpels, maar hoe doe je dat? Of bedoel je gewoon wat ik ook al doe, slechts minimale bewerkingen, en thuis de puntjes op de i?
    My website

"The nineteenth century began by believing that what was reasonable was true, and it wound up by believing that what it saw a photograph of, was true." - William M. Ivins Jr.

"I don't know, maybe we should disinvent color, and we could just shoot Black & White." - David Burnett in 1978

"Analog is chemistry + physics, digital is physics + math, which ones did you like most?"

Marco B's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    169
    Eh... het lijkt erop dat je eerst een Imacon moet kopen... Er wordt om een login gevraagd, en om die aan te vragen moet je weer eerst "je product" registreren op de site van Hasselblad...
    My website

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin