Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,761   Posts: 1,516,113   Online: 819

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 16 of 16
    k.hendrik's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    92
    Quote Originally Posted by hka View Post
    De eerste dame, die snijdt op 2, is écht blond, de tweede (3 stuks) is donker blond en de derde (4stuks) heeft geverfd zwart haar maar de hersens zijn wel blond....
    Ho, kom niet aan de HEMA-dames ! In mijn vestiging staat een ravenzwarte schat die elke week mij meldt: nou meneer dat zien we ook niet vaak; zulke rolletjes ! Maar alles komt perfect terug zelfs mijn "620" rollen en de stinkend dure spoelen !! Even op de zak met viltstift extra groot vermelden. Mijn hartewens is dat ze de z/w film weer in het assortiment opnamen(en dan zelf ontwikkelen); vorig jaar de laatste kleinbeeld gescoord.

succes

AmsterdamMartin's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    5
    misschien off-topic, maar ik krijg steeds meer respect voor de HEMA-dames.
    Zojuist in Amsterdam stond er een vrouw voor mij die een kwartier ruzie maakte omdat ze een snoer bij haar "snoerloze waterkoker" wilde. En iemand voor mij in de rij had muurgrote afdrukken besteld van 41k digitale bestandjes, en was boos dat zijn bestelling niet was ingewilligd. Kun je je voorstellen, en alles in het platste accent wat je ooit gehoord hebt. Daarna toch vriendelijk en met een lach mij helpen. En ik maar denken dat ik het zwaar heb !

De Provia's en Velvia's waren zoals gewoonlijk perfect van kwaliteit en spotgoedkoop.
    Last edited by AmsterdamMartin; 05-01-2010 at 07:50 AM. Click to view previous post history.

Shooter
    Medium Format
    Images
    1
    Ben ik bij dat ik deze threadnu lees want heb woensdag een dia filmje afgehaald dat via spector kwam , ze vroegen er 12 euro voor , was op rol gevraagd.
    Weet niet dat dit in de prijs verschild.
    En hoe laten jullie het dan ontwikkelen , ingekaderd of niet , op rol of gewoon gesneden.
    Ken natuurlijk niet veel van kleurontwikkeling , maar heb toch altijd gedacht dat het E6 procedé ook voor dia ontwikkeling werd gebruikt.
    Ludo.

rhmimac's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    11

E6

Quote Originally Posted by van eynde ludo View Post
    Ben ik bij dat ik deze threadnu lees want heb woensdag een dia filmje afgehaald dat via spector kwam , ze vroegen er 12 euro voor , was op rol gevraagd.
    Weet niet dat dit in de prijs verschild.
    En hoe laten jullie het dan ontwikkelen , ingekaderd of niet , op rol of gewoon gesneden.
    Ken natuurlijk niet veel van kleurontwikkeling , maar heb toch altijd gedacht dat het E6 procedé ook voor dia ontwikkeling werd gebruikt.
    Ludo.

Ludo,

ik woon in Schoten en geef mijn diafilms (E6) steeds via de vakhandel in Edegem(De Greef) binnen voor ontwikkeling:

dan is er de keuze:
    1. niet ingeraamd:ong 3 euro per rol van 36 exp ontw. kost
    2. ingeraamd: 5 euro per rol van 36 exp

Ik ben zeer onaangenaam verrast 12 euro te zien voor je ontw van E6

rhmimac

k.hendrik's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    92
    Kleinbeeld kleur die ik door de Lubitel heb gehaald krijg ik bij de HEMA keurig op rol in een kartonnen kokertje met beschermpapier, voor slechts E 2.65 per film. Hoe ze het doen voor dit geld is me een raadsel ! t'Zal iets met de Hollandsche Eenheids prijzen van doen hebben

Shooter
    35mm RF
    Diafilms gingen bij de Hema ook altijd goed bij mij. Heb nu een rolletje Elitechrome terug van een zaak die ze stuurt naar een Lab elders, en die is toch minder. De lettertjes horen wit te zijn, en nu zijn ze paarsig.
    C41 heb ik opgegeven bij de Hema, met de set van Rollei Digibase kwamen die er zoveel beter uit. Bij de Hema kreeg ik toch te vaak bleke negatieven terug jammer genoeg.
    Maar door de goede verhalen en berichten hier denk ik er toch aan weer eens een rolletje naar ze toe te brengen.

Toen de 1 uur service automaat er nog stond bij de Hema in Gouda was de kwaliteit nog goed. Ik was wel bijna de enige die er nog gebruik van maakte, op de laatste dag dat ze hem gebruikten kreeg ik mn filmpje gratis

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin