Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,682   Posts: 1,482,210   Online: 1060

Results 1 to 8 of 8

Thread: Tetenal C41

Daan72's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    9

Tetenal C41

Ik heb een tetenal c41 kit gekocht voor 1 Liter.
    Ik heb de beschrijving gelezen , daar in staat dat je 16 kleinbeeld films kunt ontwikkelen in groepjes van 4 ,met steeds een verlenging van 15 sec vanaf 3min15. is dit aan te bevelen? of is het beter om steeds verse ontwikkelaar te gebruiken.

Graag advies.

Daniël

Shooter
    4x5 Format
    Leuk dat er nog een ziel in het kleur segment zich aandient.

Voor de duidelijkheid met de tetanal chemie heb ik niet gewerkt. Maar met amaloco waren (zijn) er wel kleine verschillen tussen de eerste serie film's en de volgende. Bij deze chemie kon je 3 runs maken. De laatste deed ik niet.

Het hangt er natuurlijk ook van af hoe je ontwikkeld. Ik doe het in een rotatie machine (jobo) en hierin heeft de chemie behoorlijk te lijden, door het veelvuldig contact met de lucht, zuurstof.

Zodra mijn restant amaloco op is ga ik over op gebruik van professionele chemie die ik zonder starter 1 X gebruik, de ontwikkelaar wel te verstaan. Daarnaast ga ik losse bleek en fix gebruiken. Ik heb me hierbij laten adviseren door de technische man van de chemie fabrikant. Dit zou namelijk een "frisser" resultaat moeten geven.

Daan72's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    9
    Quote Originally Posted by gary mulder View Post
    Zodra mijn restant amaloco op is ga ik over op gebruik van professionele chemie die ik zonder starter 1 X gebruik, de ontwikkelaar wel te verstaan. Daarnaast ga ik losse bleek en fix gebruiken. Ik heb me hierbij laten adviseren door de technische man van de chemie fabrikant. Dit zou namelijk een "frisser" resultaat moeten geven.
    Daar ben ik wel benieuwd naar.
    Misschien dat je daar meer over kunt vertellen.

Shooter
    4x5 Format
    Misschien dat je daar meer over kunt vertellen.
    Zodra ik het heb uitgeprobeerd zal ik daar op terug komen.

WITZ's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Gary,
    Ik ben ook wel benieuwd. Tussen mijn zwart wit dor doe ik ook regelmatig kleur. Ik heb net mijn laatste batch Amaloco opgemaakt.
    Ik heb eigenlijk verder ook geen idee van prijzen. Ik begreep dat Amaloco altijd aardig goedkoop was, maar ja als het er niet meer is dan is het onbetaalbaar....

à Dieu,
    johan

Shooter
    4x5 Format
    Gisteren, succesvol, mijn eerste c-41 ontwikkeling gedaan met cpac ontwikkelaar. De verschillen met mijn amaloco ontwikkelde negatieven zijn, bij het maken van afdrukken, minimaal. Maximale correctie t.o.v. mijn reverentie negatief was 06Y durstwaardes. Het enige wat voor een constant resultaat kritisch zal zijn is het afmeten van de zeer geringe hoeveelheden concentraat die nodig zijn om, de voor mijn tank in de jobo, benodigde hoeveelheid ontwikkelaar aan te maken.

Shooter
    35mm RF
    Welke winkel heeft deze Tetenal kitjes in voorraad? (Liefst omgeving Almere/Amsterdam of Groningen) Heb tot nu toe bij alles-photo.de in Duitsland besteld. groet Hans

hka
    hka is offline
    hka's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    harry

Release, the best you can do...

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin